Monday, October 20, 2008

~Ku mencari2~



AKU MENCARI SEORANG INSAN BERNAMA LELAKI

UNTUK MENJADI PEMBIMBING DIRI

DIKALA HATI INI MASIH KOSONG

TAK BERISIAJARKANLAH AKU AMALAN TERPUJI


PASTINYA DIRIMU MENJADI CONTOH DI HATI

BAGI SEORANG WANITA BERGELAR ISTERI

MENGAJAR SEMUA AJARAN ILAHI

SUPAYA HIDUP AKAN DIBERKATI


BUKAN DIRINYA KEKAYAN YANG DICARI

APATAH LAGI KETAMPANAN YANG KUIMPI

AKU SEKADAR MENCARI CINTA YANG SUCI

BAGI MENERUSKAN HIDUP DI ALAM REALITI


KESETIAANMU MENJADI KUNCI

DALAM KITA MELAYARI HIDUP SEHARI HARI

TERLALU BANYAK KITA DIUJI

PASTINYA RUMAH TANGGA BERTAMBAH SERI


BILA DIRIMU TIDAK DI SISIAKU MENJADI RESAH SENDIRI

SUDAH PASTI AKU MENGHITUNG HARI

KERANA KEPULANGANMU YANG KUNANTI

HANYA PADAMU TUHAN AKU MEMOHON SIMPATI


TEMUKANLAH AKU DENGAN PASANGAN YANG BERBUDI PEKERTI

KEPADA KELUARGAKU SANGGUP DIA BERKATI

DEMI MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB YANG DIBERI

SEANDAINYA DIA JODOH YANG TELAH TERSURAT DARIPADA ILAHI


AKU MENERIMA DENGAN SENANG HATI

HARAPANKU BIARLAH AKU MENJADI MILIKNYA YANG ABADI

WALAUPUN PELBAGAI RINTANGAN HARUS KUTEMPUHIAMIN

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails