Saturday, June 20, 2009

Pergi 2

aku mcm xpecaya ngn berita yg baru aku dpt tuh..susah bg aku nk terima kenyataan ini..
aku rase baru je arwah tdo umah aku kat Jb ni..
rase nye baru jek same2 ngn die jln2 pegi psr pg larkin (sbb arwah suka nk beli tdg kat c tu murah),pegi tesco sbb arwah suka beli udang2 yg segar dsitu..sama mcm aku,pegi jusco sbb arwah mmg suka window shoping d jusco...

rase nye baru jek same2 bergurau senda smbil mengimbau kenangan lame mse kami d sekolah dulu2..gelak2 sampi dibah x-roomate arwah terjaga dr tidur mse dieorg tdo mah aku..
rasenye baru jek merancang nk kuar same2 lepak2 sebelum die menjadi isteri org..
rase nye baru jek same2 teman kn die survey2 barng hantaran kawen die..
rase nye baru jek g tgk wayang cerita upin dan ipin ngn die..

ye semua tu hanye tinggal kenangan sajek..
aku dh xdpt nk borak2 ngn die lagi..
xdpt nk tgk senyuman di bibir nye lagi..
xdpt nk dgr die nye gelak tawa lagi..
xdpt nk tgk die bt lawak sopan die lagi..
xdpt nk rase air ribena yg die buat tiap2 kali kiteorg raye umah die..
itu semua hanya tingal kenangan..kenangan teridah yg perbah aku lalui bersama arwah...

sepanjang pejalanan aku dr Jb ke Tangkak fikiran aku asyik teringat kn arwah jek..air mate aku terlalu murah..xhenti2 mengalir..ada sedikit terkilan dihati aku xdpt bwk arwah makan makanan kegemaran die iaitu har kuew tiaw penang yg pior..
mse die kat JB ri tuh die bgta aku die teringin sgt nk mkn char kuew tiaw penang yg basah2 ngn dibanjiri udang besar n kerang... nk g penang jauh sgt..aku pon bgtau die r kat area Larkin perdana ade.. aku mg suke mkn kat situ..sedap.. pior dr penang..coz org yg msk tu dr penang rase nye.
mse last day die kat JB aku ingt nk bawak die tapi xsempat lak aku kena balik keja lewat ri tuh..
so xdpt la bwk die..ingt kn sempat la bawak die lain kali.u.panye..
..................................................
pade aku arwah xpernah pon buat muka masam..seingat aku mcm mne skali pon org buat die..die akan senyum jek..manis jek muka die,smpi mak aku pon cakap benda yg same..even org yg xknl die sgt pon bila org tnye noridah tu yg mane..aku akan ckp ala yg suke senyum tuh..(senyum bertempat yek kwn2) semua org akan ingt...

xdpt aku nk bayang kn perasaan mak, ayah n adik2 die sedang kan aku sendiri msih sukar untk menerima hakikat yang die sudah PERGI BUAT SELAMA-LAMANYE....
disini aku ada gambar2 lame dlm simpanan aku d lappy my sis buat tatapan uouls..






~Kenangan mase celebrate besday aku 2 thn lepas~

~from left: Siti (adik arwah), niza, arwah norin,Mse kiteorg melawat arwah kat umah die 2 tahun lepas~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails