Thursday, July 9, 2009

aku dan kehidupan ku

holla..

lame tol aku xupdate blog kn..camne nak jadi bloger yg tegar nie..
kalu uouls perasan n3 aku pon dh jarang bubuh gambar bagai kn..alkisah camera hp aku yg cap ayam tu buat hal la pulak..susah nau nk snap gambo..

ermm this week aku rase cam bz sgt ngn kerja.. rase cam sesak jek nafas nie..sibuk ngn audit lah.. ngn estimated final submission lah..VOP (Variation Of Price) submission lah,Tender lah.. eii dh nk ujung2 projek pon still ade tender agi.. next week de tender interview lak..harap2 cepat lah dpt finalize..xpayah nk revised2 bagai kn..loteh ler.. asyik dok buat analysis n comparison sajok.. lately aku balik keje lambat dr biase r kn..smpi2 umah trus collaps..sejak 2 menjak ni kesihatan kurang memuaskn..batuk+ selsema.. k stop cerita pasal keje.. itu semua hanya lah duniawi..haha lin aku pinjam ayat ko..aku nk cite bab lain lak..

Cerita nie last 2 week nye cerita lah.. baru aku teringat nk cite..hee..
de 1 mlm tuh aku dpt SMS dr somebody yg buat aku terkejut beruk..mse tu mata aku dh layu2 nk ttdo..ble dpt jek SMS tu terus mate aku segar bugar...msg nye xde lah kontroversi sgt.. biase jek cume org yg hantar tu jek buat aku terkejut..

aku siap berkira2 nk reply ke x.. kalu ikut kn hati yg marah mmg aku xmo reply..tapi disatu sudut yg lain aku fikir buat ape nk gadoh2 kn.. bile org nk bebaik2 ngn kita..kite pun bebaik2 lah..lagi pon kite hidup kat dunia nie hanye lah sementara.. kite xtau lagi bile kite akan pergi..takut2 nanti xsempat nk mintak ampoon.. so aku reply lah msg die..aku buat2 mcm xde pape yg berlaku dantara kami sebelum ni.. pada hal lam ati aku membuak2 nk hentam balik dengan pe yg dh die buat kat aku.. (eii jahat nye aku ni kn..)


so bermula lah episod aku ber msg2 ngn die sejak malam tuh..1 things yg buat aku xleh nk berhenti msg die sbb die nie ade sifat2 humor + caring yg boleh buat kn hati mne2 org sejuk n senang berborak ngn die..
xctly benda nie bmula mse aku de dpt 1 msg dr 1 no yg aku xtau sape..msg tu agak menyakit kn hati okeh..bajet macam die bgus sgt kn..pe isi msg nye biar lah rahsia yek.. xmo menjatuh kn air muka sesape..hee bajet adil la kunun kn..puei..sila jgn muntah ye kwn2..hehe..so aku dengan tanpa usul periksa terus tuduh die.. ala die pon salah gak kalu die xbuat knpe die xmo mengaku kn.. aku pon dengan drastik nye fwd msg tuh kat die n aku bgtau die jgn msg/col aku agi pasni if msg tu die yg bg..n die pun trus xcontact aku.. setelah 3 bulan berlalu tup2 di muncul kembali 2 minggu lepas..

and

ari ahad lepas tbe2 aku rase xtahan nk gak tanye die pe yg die jd n knpe die marah aku.. huhu agak emo mse tuh..then aku trus msg die tnye..

aku:"asal ek tbe2 send msg tuh kat kite??" sory if kite de buat benda yg menyakit kn hati.."
die:msg pe nie??"
aku: msg yg nie.."bla..bla..bla..."
pastu die terus xreply uouls.. aku pun teros pikir yg bukan2.. but esok pagi2 baru die reply...
die: Msg tu bukan Kite yg bagi.. sorry kite ttdo mlm td..jgn pikir lain ek..
aku: ye ke?? xcaye..
die: betol, nk kite bsumpah ke?
aku:boleh gak
die: xbaik main sumpah2 nie..tapi kalu nk meh kite same2 pg bjabat sumpah..
aku:jom lah
die: dtg cni cpt
aku:xmo..mls
die: dh tu..sape yg xnk skrg nie??
hehe aku saje jek nk cr pasal kn.. then terus pecaya..mls lah nk panjang2 kn cerita..hehe..mintak ampoon kite mmg dh pkir mcm2 dh mlm tuh.. siap tuduh die mcm2..hee

pape pon yg dh berlalu tu biar kn ia berlalu.. buang yang keruh ambil yg jernih.. cinta xsemesti nye memiliki..dan jgn jadikan kesalahan lalu sebagai penghalang persahabatan.. ceewah.. pandai sungguh cik kiah berpalsapah..eh falsafah ke bersepah ni??? ;)


4 comments:

Qaseh.Darwisy said...

ei cik kiah..stori ape nih..x paham la...pangkal critanye kena gostan balik 3 bulan yg lepas ke??huhukkk...

~H @ N i ~ said...

haha..xpaham yek..xpe2 minggu nie cik kiah trun Kl moh kite melepak secara berleluasa..

joegrimjow said...

msg digunakan untuk menghantar pesanan

sekian

~H @ N i ~ said...

joegrimjow:oic.. ingt kn msg untuk hantar coklat ke..bunge ke..miaahhaa..

anyway tinkiu 4 visit my blog.. ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails