Wednesday, August 12, 2009

H1N1

Semalam aku terbace komen kat FB adik aku ijan yg msih study kat uitm s.alam. kwn die tnye die dh baik demam ke belum.. so aku bce komen tu terus Ym die kebetulan die baru je on9.

aku: uiit bt pe?
ijan: wt asgnmnt
aku: ko dmm ke?
ijan: ha'a mn tau?
aku: bce komen kat FB ko
aku: teruk ke?
ijan: cm nk kne H1n1
aku: ape??????????
aku: dh g sepital lom??
aku: ko ok x?
aku: batuk x?
aku: selsema x?
aku: dak umah ko ade yg demam x?
ijan:jangkit dak bilik la ni
aku: dh g sepital x?
ijan: g klinik swasta jew
aku: dh mkn ubat x?
aku: ko rase mcm mn skrg? pns lagi x bdn?
ijan: panas dh kurang tgl batuk n selsema
aku: bahaya ni.. p check lagi la
ijan: mmg ngh bahaya skrg kat area umah ni
ijan: ade dak class dh suspek kne
aku: ha???????????? k
aku: ko g class x?
ijan: g mcm biase
aku: pkai mask, mkn ubat.. g sepital lah..bahaya la..

pup....ijan is off line now.....

tbe2 offline lak.. aku pon cam xsedap ati jew..risau kan die..die tu if sakit akan diam2 jew, xbg tau org pon..jenis yg if sakit tido sepanjang hari.. jenis yg ko xtau die nie ngh sakit or ngh tido..

Dulu time kecik2 die selalu kena demam panas.. dan die akan tido sepanjang hari.. ble kite kejut kn die bgn die akan mudah teperanjat dan ble panas die terlalu tinggi die akan mula buat aksi2 yang menakut kn.. penah dulu mse tu aku kejut kn die nk suruh makan pastu die teperanjat bangun n terus lari kuar dari umah.. aku pun kejar die dr belakang..(kejar mmg la dr blkg kn mne de org kejar dr depan ek..)semakin laju aku kejar semakin laju jugak die lari.. smbil lari smbil die bg tau hantu..hantu...huhu..aku siap tgk diri aku ni mcm hantu ke?? rase nye comel jek xde la muka menakut kn ke hape kn..hehe..mse ni lari keliling umah.. mcm tawab gituh..gile ko cuak gak la aku time tuh..msti lah takut kn ble die kate ade hantu kn.. tp sib baik ms nie siang, kalu mlm..camno...

mse nie aku kira cam msk acara laci pecut 400 meter lah kn..temengah-mengah gak aku kejar die.. pastu tbe2 terus die hilang dari pandangan aku.. aku pon panggil lah semua isi rumah cr die.puas kami 1 rumah carik die..panggil punye panggil tbe2 die kuar dari bawah kawah (kuali besar yg selalu org buat msk dodol tu)ape lagi gelak besar lah kami.. ayah aku pun tanye die knpe die nyorok kat sini.. ngn muka seposen die bgtau die nmpk hantu...hehe.. dalam kiteorg cuak2 tu tergeelak jugak lah ble ingat2 kn aksi kejar mengejar tu..

.................................................


smlm gak aku terus ym kakak aku lak bgtau die.. die pon dok risau kan adik aku yg sorang nie.. die nye antibodi cam lemah sangat, selalu jew kne penyakit2 ni.. selalu demam.. x leh salah sikit.. last year ms sibuk cikukunyah die pon hebat gak kena.. then mse sibuk denggi die jugak yg kena, siap msk sepital klang 1 week.. berkampung gak kami bulan pose tahun lepas kat sepital klang jg die.. biase lah mak pak kite if anak sakit for sure lah die akan risau kn.. nak buat ape2 pon x senang.. nk ade d samping anak2 nye ketika susah dan senag..kasih mak dan ayah tiada tandingan nya...tbe2 rindu teramat sangat kat family ku.. lame sudah tidak pulang ke pangkal jalan eh silap ke kg halaman... even tiap2 ari call windu ttetap windu ooo...nk balik kg...

2 comments:

Cikpid said...

bahaya oo H1N1 ni..suh adik ko g check darah laa kalo dmm dh tggi sangat/..risau..risau

~H @ N i ~ said...

cikpid: tu lah.. aku risau sgt nie.. nk gak soh die g sepital check..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails