Tuesday, September 8, 2009

LELAKI KAWEN 3 BARU SAH???

Anda teringin sangat nak berpoligami? Tetapi sanggup ke
isteri anda bermadu tiga? Berdebatlah dulu untuk mendapat jawapan yang menyakinkan.
Jika tidak, silap haribulan anda bakal menjadi mencetus perang besar
yang mana diakhirnya kekalahan pasti jatuh ke tangan anda.Ada berani?

Al-kisah seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi..
Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris,"satu" is one, "dua" is two, "tiga". Isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama
tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?
Lepas daripada tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi

1 comment:

Cikpid said...

kahkahkah...

bgs ni..kawen 2..mmg mampus ko aku kejekan..hahahhaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails