Monday, October 26, 2009

LELAKI ITU

Monday blues.. arr malas nye nk start keje.. stelah berehat2 dirumah 2 hari nie rase bestnye kalu hari2 dapat begitu.. hehe

aku just nk share 1 cerita ngn uouls..
ermm xctly ini adalah kisah benar yg berlaku kepada seorang hamba allah yang memang aku kenal beliau nie. aku name kan beliau sebagai Alia (bkn name sebenar)

Alia nie orang nye simple,gamble, agak pemalu kalu x kenal die but kalu dh kenal memang peramah la.. di kalangan kawan2 mmg alia nie tekenal ngn sifat poyo die lah. even die gamble but sometimes die agak sensitip. normal la kan. aku pon camtu gak..hehe

satu hari alia bgtau aku yg die de bkenalan ngn 1 mamat nie, kata nye kenal secara x sengaja. die kate mamat nie ok, friendly,caring and good looking jugak. aku suka jek kalu alia suka. hope die akan bertemu her mr.right. bukan pe uouls sian kat alia nie bf die tinggal kn die tanpa sebarang kata pon. tup2 alia tau yg xbf die dh nk kawen pon.. sian aku dgr cite die.. (aku faham lah sbb aku pon pnh alami..hehe)

mamat baru alia nie aku namakan die kamal (bkn nama sebenar). Alia bgtau aku yg die kenal kamal nie mse bulan pose. so pekenalan dieorang dari sekadar kawan biase nampak nye mcm nk kearah serius jek.. itu bedasar kn ape yg alia cite lah kn..tapi alia x bgtau pon yg die suke kamal. bila aku tgk alia happy aku pon rase happy jugak lah.. alia bgtau lagi kamal tau kisah duka alia. mcm mn die tau tu aku x pasti lah. mls lak nk tanye lebih2.. tu antara mereka la kn..

alia bagaitau aku yg kamal cuba lamar die.kamal nk get serius ngn alia. tekejut gak aku mase tuh.. ye lah dieorg baru jek kenal kn.. aku tanye alia serius ke nk terima kamal. alia pon xtau.. die kate terlalu awal bg alia nk terima semua nie. bg die pengalama lalu banyak mengajar die untuk lebih berhati2 dengan insan bernama LELAKI. mmg betol kata alia.. aku setuju..

alia kate lagi kamal selalu bg kata semangat untuk die, bg harapan, jd pendorong, jd teman dikala susah dan senang, mungkin disebab kn itulah alia berfikir semula sama ada nk terima kamal atau pon tak.

lepas beberapa bulan kenal hati budi masing2 alia mcm dh dapat kata putus. Dia mcm percaya yg doa nye telah di kabul kan.. mse tu alia bgtau aku keputusan yg die nk buat nie betol ke tidak.. yg boleh aku kate waktu tu ikot insting ko lah alia. baik pada ko baik jugak pada aku.. so alia terima kamal sebagai "teman tapi mesra die".. waktu nie aku bersyukur kerana alia bertemu dengan pilihan hati die..

setelah alia terima kamal alia seakan merasakn sesuatu yg ganjil belaku dlm hidup die. die kate kamal seolah2 ade sembunyi kn sesuatu dari die. so alia cuba excavate sedalam yg mungkin untuk dapat kn jawapan. then 1 hari pagi2 buta alia kacau tido aku.. die col sambil nangis2. cuak gile aku mase tuh.. alia bgtau aku kamal sebenarnye dh ade SPECIAL GIRL FRIEND!!!!!!! WAHAT??????????Ya allah.. aku rase mcm nk tecabut anak tekak aku menjerit akibat teperanjat punye pasal.. SERIUS aku juga sedih dengan berita tuh..

esok nye aku jumpe alia. aku nk tau cerita lebih lanjut. alia bgtau aku kamal sekarang nk pasang dua. die sayang dua2.. means alia is the second. die kate dua2 die x nk lepas kn. dua2 die sayang..kesian sangat aku dengar cerita alia. kamal mintak maap ngn alia. kamal bgtau die sayang alia lebih dr yg 1st. tapi alia xpecaya. kamal bgtau lagi alia sorang jek yg tau yg kamal ade 2 gf. kesian juga kat gf kamal yg 1st she never tau yg kamal main kayu 80 belakang die.

sejak dari tu alia dh mula give up ngn life die.. hati die hancur.. hubungan alia ngn kamal pon dh semakin renggang..semakin jauh.. even aku tau di sudut hati alia masih tersimpan sekelumit rase cinta terhadap kamal.aku cuba bagi alia semangat.aku kate kn pada alia cinta umpama kite memandu kereta. kite kena berani. segala kegagalan tu kite jadi kn ia sebagai cabaran untuk kite lebih berhati2 di lain masa. alhamdulillah alia bangkit semuala menjadi alia yg lebih bersemangat waja..

Tadi aku baru dpt msg dr alia.

alia: makcik kamal msg aku
aku: ape die nk?
alia: die kate die nk send msg kat aku tp tesalah send kat 1 gf
aku: so what?
alia: die ngadu kat aku die tkt 1 gf terase
aku: so ko reply pe nokz?
alia: aku soh die xplain n be honest, jgn main2 kan perasaan org, if die in a right tract xpayah nk risau.
aku: baik nye ko nokz.. kalu aku pegi mampus la..amboi ati 1st nk jg ati ko ade die kesah?? ade die jaga??? emo aku wei..
alia: xpe lah makcik dh nasib aku kn.. dh bahagian aku kn..nk wat cane.. but aku sedey jugak wei.. die mcm nk nunjuk2 ngn aku..huhu..nk nages sekarang jugak..dh la aku ngah sakit..sampai ati die buat aku kn
aku: ha ko sabo sangat kn, sekarang amek ko.. nie lah padah nye.. nangis sampai kuar air mata darah sekali pon lom tentu ko dpt die nokz..dh la lupe kn..
alia: makcik tq.. ko baik.. kalo ko lelaki kan senang..
aku: gile r ko..dah2 jgn pikir2 dh.. dun worry be happy.. kang aku fire kamal dari jauh..
alia: okeh..macih, makcik ape aku nk buat nie?? die muncul dlm ingatan aku balik
aku: tengok lah nanti aku bom umah si kamal tu or what..
alia: ;(

emm sian tol aku ngn alia nie.. xsudah2 cinta nye di uji.. eii geram aku ngn kamal nie.. wei lelaki rugi ko tinggal kn alia.. dh lah die tu baik..serba serbi cukup.. memang ko x layak kot untuk die.. sebab orang yg baik hanye untuk org yg baik jek..lalala..tetiba aku yg emo..

kalu uouls ditempat alia ape uouls buat?? any sugesstion..?? =)

6 comments:

Cikpid said...

kalo aku..aku tgglkan jek kamal tu..blom kawen dh cas2 nk beristeri dua..x kuasa la aku

baik die cr lelaki lain.

alifah@along said...

fuhhhh....bengang jer aku dgn lelaki seperti itu...kalau dah syg yg 2nd lebih, tinggalkan la yg 1st tu...susah...lelaki, susah utk dipercayai...tu jer comment aku...

~H @ N i ~ said...

cikpid: ermm ye lah kan.. buang karan jek layan jantan camtuh (ha ayat geram aku dh kuar)

along: memang bengang long, rase nk jek aku sekeh kepala si kamal nie..

mn nk jumpe lelaki yg boleh dpercayai n masih single and available eh???mintak satu..haha sempat oder palak..ahakz

Qaseh.Darwisy said...

mulut mmg ckp syg yg 2nd..tapi kalau da kantoi yg 1st jgk yg dipertahankan habis habisan..damn it!!

::pzastories:: said...

tggalkan aje mamat xgne tu.melambak lg mamat yg more better...

~H @ N i ~ said...

Qaseh: u la.. ternyata die lelaki penipu. U know what? last week alia dpt msg dr kamal, u know kamal die kate "alia u jgn mengharap kat ai bcoz u is my 2nd but i really luv u" ape kah itu????


pzastories: mmg xguna org mcm tu..suka suki main2 kn perasaan org..

eh u ade mamat yg better? meh bg kat ai 1..hehe =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails