Thursday, October 8, 2009

Ring Ria Raya 2

Sabtu beraye 7 buah umah, ahad lak 4 buah rumah aku beraya.. kalau sabtu aku smpi umah around 11.30pm ahad lak aku smpi dlm kol 9 mlm..

sakan beraya.. xtau la uouls tahun nie mmg pelik dari biase, banyak umah2 yg aku xselalu pegi tapi aku terjah jugak. bukan pe saje nk mengerat kn talian hayat..eh silap tili silaturrahim..mse raye nie lah kn, kunjung mengunjung amalan mulia..

Pagu aku ke Tampoi indah, ptg ke kota tinggi umah pakcik , permas ke umah cousin aku n akhir ke taman kenanga also umah cousin aku. cousin aku sebelah mak semua nye dh berkeluarga and dh mcm tarap makcik2 jugak coz my mum anak yg ke 11 dr 13 adek beradik die. so sepupu aku yg atas2 pon ade yg sebaya ngn mak aku..hik3. Family my mum mmg ramai. kalu beraye tu kadg2 smpi mcm ade kenduri ape jek ramai. dh kalu setiap org minium ank 5 org plus mak n bapak dh 7 org. kalu makcik aku tu ank die semua dh kawen n dh beranak pinak x ke ramai..hik3

dalam usia aku 26 tahun nie aku dh ade 1 org cucu taw.. hik2 spupu aku punya ank yg seusia dengan aku dh pon dpt baby dlm umur 2 tahun camtu..see dr segi pangkat aku udh menjadi nenek..ayooyo..terasa diri sudah tua pulak..korang camne??. ank sedara jgn ckp beribu2 lemon..

But even aku nye keluarga besar tapi kami saling kenl mengenali antara 1 sama lain. setiap kali raya or ade ape2 majlis mesti dieorg dtg, kalu x semua pon sebahagian pasti akna hadir n sekurang2 nye setipa org akan hntr wakil untuk dtg. tanda sokongan.. tu yg buat aku lebih rapat dengan family belah mak aku berbanding sebelah ayah.kerjasama yg dieorg bagi pun terbaik..kadang2 if de pape majlis xyah risau2 masing2 seboleh2 nk memberi sumbangan membantu.misal nye if de sape2 nk kawen kang masing2 dtg menghulurkan bantuan, org tu sumbang itu, org ni sumbnag ini, so cikit2 pon lame2 jd bukit, yg berat menjadi ringan.cantu lah lebey kurang.

okeh la uouls meraban jauh dh aku ni..papai..tata..jumpe di next n3



~pakcik ku bersama suami spupu ku~(dua2 pon POLIS)

~wif yan (ank pakcik ku yg diats)bapak polis ank kastam


~Isteri pakcik ku n her ank bongsu,jahirah~

~wif JJ ank pakcik ku juga~



~cik temah mengepeces~


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails