Thursday, November 12, 2009

ketensenan melanda kembali

Saat macam nie paling aku benci
Bile keje yg kite buat org x hargai, bile keje kite buat org xpecaya nak aque segala bagai,
kalau ko xpecaya aku fine.. buat lah sendiri.. jangan nk suruh aku yg KAU kate xtau buat keje nie kn..
pe die ingat angin die jek.. aku nie xdek angin??



sorry uouls aku mmg tengah berangin..TENSION TAHAP DEWA 91..



Pagi2 tadi aku dh angin nk subcon yg dok call hari2, mintak payment memang dasar K****G xpaham bahasa.
yg die pandai putar belit alam..kite ckp A die g putar a kuase dua lah apa lah..ble tang payment laju jek, tapi bile nk suruh submit ape2 sampai kiamat pun belum tentu dpt.
mcm2 alasan die bg, kalau bg pon buat ko punye darah naik jek, name contract manager tapi keje paperwork mcm haram, last2 aku pulak yg kne buat kn draft ajo satu2, yg pelik buat claim, buat VO pun xtau, mcm org xpenah sekolah..huhu kepelikan disitu.
kalo gaji die bg separuh kat aku xpe jugak lah, nie haram..meng haram lah subcon nie.. xpenah aku marah2 org tetiba pagi tadi aku sudah menunjuk kn kebenganagan aku.. aku sound cukup2. puas ati aku.


di petang hari lain pulak..
yang nie mmg aku TENSION tahap impak maksima
xpasal2 die nak mengamuk marah..
pe die ingt aku nie xdek perasaan ke??


semua yg aku buat salah,
xreplay email/sms kne marah
ptg td aku reply pon kena marah jugak
aku xpaham ape yg die nk.

die tanye mcm2 td
dan benda yg die tanye itu benda yg dah berabad lame nye
for sure la aku ingat2 lupa
pe die ingat memori aku nie komputer?boleh save mcm2
yg buat aku bengang padahal semua tu die yg suruh aku buat
tapi bile sekarang die tanye aku pulak y?how?where?
ble aku kate die yg kate buat begitu nk angin pulak,
ble aku bg jwpn ape yg aku ingat die nk aque bagai..
ble aku kate x ingat die kate aku nie xguna pulak..

huhu..sesungguh nye aku dh byk sabar..terlalu banyak..maki hamun die kat aku selama nie aku tahan jek..aku sabo jek..mcm xpecaya pulak aku boleh bertahan hingga tahap ini.(sila kagumi aku..lalala)

ingat lagi 1st day aku start keje kat cini die buleh campak Subcon claim depan aku gara2 aku tersalah tulis nama org yg nk kena approved payment tu.aku tulis name Exec director supossed letak name Project Director jek.hello aku baru 1st day and 1st time cube buat claim so aku adalah xtau. yg die pon suruh aku follow contoh cert yg die bg tu jek, so i follow u la..tekezut gile, siap tekebil2 lagi aku smbil mengigil2..sumpah aku fobia sgt, rase nk cabut ms tu jugak.tapi memandang kn semangat yg tinggi aku gagah kn jugak. berusaha memperbaiki diri sendiri..

TAPI


Usaha aku x berapa di hargai...huhu..sedey =(
uouls if ade lubang2 keje sila lah inform ai, mau lari dari org seperti ini..
aku xkisah keje banyak asal environment nye best
ko boleh buat keje dengan tenang
xdek la ko rase ko buat keja dalam kandang harimau ke singa yg sedang kelaparan
sambil buat keje sambil pikir eh kena baham ke aku hari nie?
eh selamat ke aku hari ni..
huhu so scary okeh..
nak berdongdang syg pon xbleh..
nk borak2 smbil buat keje nie mmg xleh
kang ade jek yg die bg ko keje
die pikir kite borak2 ni dh xde keje dh..huhu

tapi sekarang tahap keberanian aku dh tinggi untuk berpoye2 smbil Ym, FB, bloging ke hape ke during opis hour.
gile ko pe ingt aku robot xpayah rehat2 buat keje manjang jek..mane boleh..aku adalah lantak kn sajok, die nk marah , marah la.. so far xdek bunyi lagi la, sbb die pon same..hahaha..


adakah aku perlu bersabar dan terus berada disini?? atau perlu cabut dh terus tinggal kan kandang harimau ini??


Doa ku panjat kepada Tuhan agar aku mendapat yg terbaik dlm hidup ku..semoga Allah makbul kn doa hambanye yg lemah ini..

....aku manusia lemah selalu terjatuh berbeda aku dari mu kau berdiri teguh...sekadar monolog


2 comments:

a d r e y n i e e l i s y a said...

darl,sabar je la erk... huhu.. kdg2 mcm 2la, even kta dh wat utk satisfied org...

~H @ N i ~ said...

adreynieelisya: huhu itu lah, sedang mententeram kn diri dan cuba untuk bersabar.. nway tinkiu jenguk2 la blog ini lagi.. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails