Sunday, December 20, 2009

~ANDAI ITU TAKDIRNYA (sekadar monolog)~

Seandainye itu yg telah ditakdirkan untuk aku, aku harus pasrah, ape yg terjadi semua nye ketentuan dari ILAHI, kita sebagai manusia di muka bumi ini hanya mampu merancang tapi ketentuan nye hanya ALLAH saja yg tahu.


Andai itu takdir-NYA, aku akan menempuhi nya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan. macam mana aku nk bahgia sedang kn hati aku sakit, jiwa aku perit, mulut kata pasrah tapi hakikatnye hati masih bengkak,masih sukar untuk menerima yang sebenarnye itu lah takdir yg telah ditentukn buat aku. Doa ku panjat agar aku lebih tabah dan sabar dalam menempuhi hari2 yang mendatang..


Selama aku meniti liku-liku yang penuh dengan onak dan duti ini, aku tidak pernah pasrah dalam hidup ku. Andai itu takdir-NYA sebelum mengapai bahgia aku redha. ya aku harus redha. namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hati ku lebih keras dari kerikil.Kemaafan yang diberi bukan bermakna aku lupa pada ape yg terjadi, aku lupa pada kedudukan aku, aku masih sedar siapa aku yg sebenar nya......



~Repekan oleh:H@ni~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails