Monday, January 11, 2010

Hey Jgn Macam2 boleh tak????


~Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. nk jerit sampai die pekak badak~

Tajuk n3 mcm org nk mengamuk x?? ke mcm mak tiri marah kan ank?? pape pon itu adalah gimik.. eh gimik ke kimek ni??


uouls penah x de perasaan mcm nk terajang org, rase macam nk mencarut maki2 org???ada x?? ke aku aje yg ada perasaan cam tu ek???

bukan apa aku try nk xpress luahan hati seorg kawan.. my BF yg sedang kebengangan dengan huosemate die.. yg perangai macam haram, dah tua tapi peranagai mcm bdk tadika..hahaha..baik kau msk tadika balik la perempuan.. eh perempuan ke..oopppsss tesebut lakz.

dapat housmate yg x sekepala nie susah gak kn, aku dh rase, mmg ari2 aku bengang.. sakit ati tu jgn ckp lah, kalau lah bleh nmpk agaknnye dh benanah2 ai aku ni..mana x nye memanjang aku aje yg kena, tapi kalau jenis kau kau aku aku pn xbest jugak,eii pendek kata kalu dh x sebulu nie payah la jadi nya.. aku beli makanan kau tukang perabis, dh habis kau buat bodo je, rumah besepah kau diam kn diri, bila aku dh kemas kau sepah kan lagi..eii nk aje aku terajang kau smpi patah tengkuk.. tahap kesabaran dh semakin nipis, aku mmg x suka nk marah2 tapi kalau tahap kesabaran aku dh terobek meletup mcm bom atom la jawab nya..siap lah kau..itu lah luahan seorg kawan..Sabar wei sabar (insyaallah ada reward untuk org yg bersabar)


Selama 1 tahun ++ aku ddk berteman kn housemate yg tah hape2 tah kn,aku xpenah nk marah2, aku diam kn aje, sbb aku nk biar dia sendiri yg terasa dan berubah, rupa nye sampai kesudah x berubah2 pon, selama kami sebumbung xpenah sekali pon die menyapu rumah, ape tah lagi mengemop lantai, mengemas dapur, even bilik air die sendiri pon die cuci. bila aku menyapu mengemop lantai die yg tgk tnpa ade perasaan nk tlg2 apa yg patut. dh la guna brg2 letrik xpandai nk switch off suis, tau la kau xbayar bil2 tu semua tapi berjimat cermat la.. nk keluar umah main keluar je xde nk check suiz2 dh off ke belum, sip la ada org cm aku ni (alamak terangkat diri sendirik lak), yg paling aku benggang dieorg suka x ttp lampu hall,lampu toilet ngn suiz iron. xtau lah ape jenis org la nie.. sok2 umah dieorg tebakar xpayah nk buat investigate pape mmg sah2 kecuaian dieorg sendiri..

sekarang aku rase aman sebab dieorg dh xdek,masing2 dh kawen, nasib lah laki2 mereka..(gile keji aku nk kutuk org plak) kalu perangai x berubah aku xtau lah kn, itu baru hal2 yg luaran yg dlm bilik dieorg tu xpayah la aku cerita, korang paham2 jek la, imagine lah mcm mane, boleh lemas kalau masuk.. (isshh aku ni jahat nye..)

perangai kalau elok xpe nie mcm hunduk (hodoh) depan org bukan main alaim, baik, tapi busuk ati, jahat, xde langsung perasaan besalah bile dh buat salah.arrr geram aku..

sib baik aku sempat meletup kn segala yg terbuku lam ati aku b4 die berambus..haha, tapi sebenar nya aku siap mengigil2 lagi pas sound die.. geram jugak sbb die menjawab mmg dasar kurang ajar.. sib baik penampar aku x naik kat muka die..

Benda nie jadi sehari sebelum die cuti raya puasa ri tuh, aku sound die sbb bawak JANTAN bedating depan pintu umah sampai semua org kat situ aim rumah aku nie rumah pompuan yg stok bwk JANTAN sampi kerumah.. setelah bukti jelas dan nyata di saksi kn oleh mata kepala sendiri barulh gunung berapi aku meletup. Dh la main kayu 18, dh ade TUNANG sibuk lagi mencari jantan lain. yg x paham boleh pulak die berkasih kasihan ngn jantan lain dlm status dia tunnagan org. dh tu pulak siap dh bertandang2 kat umah boyeperen die tuh, tah hape2 jek lah, then sebulan pas raya kawen ngn tunang die.. ishh2 xdek rase besalah langsung ke?? pelik tapi benar.. lantak la kau. aku nasihat kau x nk dengar.. mungkin kau rase kau pandai sangat, kau rase kau bagus sangat. kau x payah la nk belagak ngn aku yg kau dh laku, dh ade org nk ambik kau jadik BINI. ala.. i belive JODOH PERTEMUAN, AJAL MAUT DI TANGAN TUHAN.. (menyedap kn hati yg penuh emo)


sudah la malas aku nk ingat2 lagi peristiwa tu semua. aku dh delate kn semua memori2 tu, aku x nk simpan memori tu semua, buat penuh kepala otak aku jek. ok la uouls sorry la if n3 aku nie penuh dengan emosi tah yg pape kan..

sehingga ketemu lagi (*_*)




~Repekan oleh:H@ni~

2 comments:

zella said...

hani...
mmg bengang gile r dpt housemate camtu
sbb zella pn terkena gak...
kami kn duk umah company...
mean kena la sama2 jaga kn...

dia ni rajin kemas blk dia je...
bhagian luar mcm ruang tamu n dapur...dia xpeduli...nyapu ke,buang sampah ke..xde nye dia nk buat...

kat opis palk berlagak baik..
cerita ngan org mcm zella n member zella lg sorang tu jahat sgt sbb kami pulaukan dia...

ya..kami pulaukan dia utk mengajar dia..rupenyer xbrubah juga.. kami pulaukan dia sbb xnk marah2 dia..suruh dia fkir sendiri.. rupenye dia bengong sgt smpai xle nk fkir...

br2 ni dia pindah umah
mb sbb dh tak tahan kami pulaukan dia... kami diam je..buat mcm dia xwujud dlm umah kami... skrg ni dia dh pindah..aman umah tu..

tp xtau la apa yg dia cerita kat bdk2 lain psl kami.. yg budak2 lain tu mb akan percaya je sbb dia slalu berlagak baik!! menci!!

~H @ N i ~ said...

Zella: Exactly ur story same like me.. mencik kn zella,

ye die mmg kemas bilik die jek tu pon maybe 1 bln sekali, dh tu yg sakit ati nye mase die pindah die angkut gak barang2 yg bukan milik die, bila kita ckp tu brg kita die ttp kata itu hak die

last2 die pulang kn tapi x comlpete, konon die pon ada tinggal brg2 die kat situ so kira sistem butter la, OTAK die..

xhousmate kita nie skrg dh busuk, sbb ramai dh tkena ngn die, masing2dh bengang ngn die, dh x pecaya die.. itu lah balasan nya kemana die pegi org dh x pecaya ape die cakap..

aduii kalau xberubah2 jugak x tahu la.. insap lah wahai manusia..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails