Wednesday, January 27, 2010

Saya sudah penat..tired..letih dan sungguh capek

saya mahu terbang bebas
ooo..yeeaaah

Emosi yg kurang stabil.. Mood juga tidak menentu.. saya benci dengan keadaan ini..bila perasaan x menentu ni mula la macam2 yang saya pikir kan..macam pikir masalah negara pulak gaya nya..Feeling2 seorang menteri sudah..

Dh 2 minggu berlalu pergi, tapi keadaan saya masih belum menunjuk kn tanda nk pulih.. nk kata bulan mengambang punya pasal baru sajek ia berakhir.. nk kate meroyan saya masih waras.. den pon confius neh..agak2 nk kena tumbukan dush..dush agaknya nie baru ok kot..sila bagi tumbukan kasih sayang pada saya..hehe..

eh kenapa tetiba tukar bahasa jadi lemah lembuh ni..perasan tak uouls sekalian??? mana pekataan "aku" dh x dek dh?? haha tetiba rase pekataan saya tu best pulak.. agak2 kn uouls yg mana patut saya guna?? SAYA ke AKU? Pape lake k..later I decide.. dh I pulak..hehe


Semenjak mood yang x menentu ni, semalam adalah hari paling worst bagi saya, tiba2 rase mcm duduk dalam kandang buaya yang dah 100 hari tak di beri makan,kandang tu pulak suasana die macam ala-ala umah hantu gitu, mula la saya rase dunia saya gelap gelita dan menakutkn..bila tiba buaya dh telalu lapar die cuba nak ngap saya..saya pun lari semahu nya..sampai x cukup tanah di buatnya..malang sekali temasuk dalam kawasan yg ada hantu pulak.. bak kata pepatah melayu..sudah jatuh di timpa tangga..ha mcm tu lah.. bila saya cuba nk melepas kn diri ade pulak anjing gila yg bediri depan mata sambil buat gaya nk terkam..Complicate betol idop ni..

Saya betol2 penat dengan situasi itu.. lalu saya ambik keputusan nk quite dari terus berlakon…(bila masa pulak saya jadi artis ni??) belakon konon2 saya suka dengan kerja saya..belakon konon2 saya bahgia dengan keje saya..belakon konon2 saya gumbira dengan kejaya saya.. sumpah dulu memang saya suka malah berbangga (bukan riak okeh) begelar seorang JURU UKUR MENGUKUR BAHAN ni.. tapi kali ni saya udah capek..saya udah letih.. malah saya udah enggak bias suka dengan kejaya saya ini… yang menambah kn kerumitan lagi saya seakan udah down syndrome..eh silap down saja untuk menerus kn kejaya saya ini.. tapi saya belum ada keputusan yg jitu sama ada mahu menerus kn niat itu atau pun sekadar bertukar kandang.. itu yang masih saya pikir kan..sehingga kini sya masih mencari2 kandang2 yang kosong yang memerlukan seorang JURU UKUR MENGUKUR BAHAN di kandang mereka.


Kalau ikut kan hati mati.. kalau ikut kan hati yg sakit ni mahu saja saya nekad quite dr kandang ini, tapi saya masih punya keluarga yang perlu saya sara, saya ada tangunggan yang agak besar, saya harus membalas segala jasa ibu dan ayah saya, saya tak mahu mereka tahu akan kepayahan saya, saya tak mahu mereka susah seperti dulu, saya mahu membahagiakan mereka seperti mana mereka membahagiakan saya tatkala saya dalam tanggungan mereka dulu. Saya mahu mereka dapat yang terbaik..

Doa ku panjat agar segala yang membelenggu hidup ini akan telerai. All readers doa kn yang terbaik buat saya yek.


~Repekan oleh:H@ni~

3 comments:

Ieza said...

banyakkn berdoa pasti kekusutan dpt dileraikan..amin..

zella said...

insyaallah....
klu niat kita utk tolong parent kita...msti Dia akan bantu kita..

~H @ N i ~ said...

Ieza: Thanks 4 ur comments.. itu lah semoga doa saya di makbul kn tuhan.. (*_*)


Zella:Insyalllah..aminnn, semoga saya dapat keluar dari kekusutan ini


nway thanks to uouls sudi bace luahan hati saya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails