Tuesday, April 20, 2010

Sesi suai kenal bersama Cik SENYUM


Apa-apa yang datang pun kita kena hadapi dengan senyuman..
senyum jek.. bukan susah pun.. xpayah keluar duit mahu pun peluh kan..
kan keje mudah jek tuh..

Pssst sebenar nye nampak macam mudah tapi saya jugak susah nk senyum bila sedang mertarung dengan masalah.. kenapa eh?? saya juga tak tahu kenapa begitu.. pada hal lam ati dah tanam dalam-dalam, dah saiko diri ni supaya senyum selalu.. tapi tak tahu lah kenapa payah sangat nak buat benda yang sesenang ituh.. lalu saya decide nak bagi nama saya cik senyum supaya saya menjadi seorang yang murah dengan senyuman.. ye la orang kata dengan nama boleh mempengaruhi perangai seseorang.. sebab itu lah lahir nya haniesmiles atau dalam bahasa melayu asli lagi tulen nya hanisenyum..okeh sekarang anda dah tau sejarah wujud nya nama hanisenyum tu kan..

Saya harap lepas nie saya akan lebih murah dengan senyuman, jadi nanti boleh lah jadi awet muda.. xpayah susah2 saya nk botox2 ke hape ke kan.. dengan itu bila ade ape2 masalah saya dah boleh kata dengan tenang.. hani tabah kan hati kamu, sila hadapi dengan senyuman..

sekarang saya nak tepek lirik lagi kumpulan dewa.. juga pasal hadapi dengan senyuman.. (*_*)

Dewa – Hadapi Dengan Senyum

Hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semua kan baik-baik saja

bila ketetapan Tuhan
sudah ditetapkan, tetaplah sudah
tak ada yang bisa merubah
dan takkan bisa berubah

relakanlah saja ini
bahwa semua yang terbaik
terbaik untuk kita semua
menyerahlah untuk menang


Nota tumit kaki: Kurang kan gula dalam minuman ttanpah kan manisan dalam senyuman anda..


~Repekan oleh:H@ni~

3 comments:

sI tEDI said...

senyum boleh rawat hati yg duka

zella y said...

ha..pasni senyum...
senyum seindah suria... ;)

~H @ N i ~ said...

Sitedi: Yup agreed, thas a power of smiles.. mari kita senyum selalu ;)

Zella: Ye yang, Pasni senyum sokmo la kita..senyum..senggeh.. (*_*)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails