Friday, April 2, 2010

Yang Dulu dan yang sekarang...







Bila tegok balik gambar-gambar saya yang dulu-dulu.. saya mesti rase nak tegelak.. setiap gambar mesti lah ada kenanangan tersendiri kan.. gambar-gambar mase study terutamanya sangat memoribel...

setelah 27 tahun hidup tibe-tibe ada pulak yang kata eh kau nampak muda 10 tahun la... wah vangga mak nyah.. hahaha.. yo lah bukan setahun dua... nah dia bagi kau 10 tahun muda.. yang cakap plak tu memang seorang yang celik bukan seorang yang buta.. cuma ada sedikit rabun la.. but duno la its comes from hati yang ikhlas or not.. saya hanya bersyukur kepada Allah s.w.t kerana menjadi kan saya seperti saya yang sekarang ini..

Orang kata hidup ni umpama roda, yup saya setuju, tidak selalu kita berada di atas.. mungkin hari ini kita dapat pujian esok lusa orang kutuk kita pulak. Begitu juga saya. Bukan semua orang senang melihat kita senang.. rambut sama hitam hati lain-lain..hati orang mana kita tau kan. lain la hati lembu ke hati ayam ke sodap jugak kalu di masak..hehe.. What ever pun jaga lah hati kita.

Mutiara kata di hari jumaat nan indah ini:

"Nafsu mengatakan Wanita cantik atas dasar rupanya, akal mengatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaian nya, hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya.."

Nota tumit kaki: Jaga akhlak hiasi pribadi..renung-renung kan ..selamat beramal (*_*)
~Repekan oleh:H@ni~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails