Sunday, May 30, 2010

Apo dah jadi???



Semenjak dua menjak ni mood berbelog merudum tahap gaban..malas benar nak buat n3..padahal banayk giler cerita nak dicerita kan.. gambar pon byk gak yang saya snap2.. tapi tangan nie malas betol nak menaip..aiipp macam mana nak jadik blogger tegar ni??


semangat owh semangat kembali lah.. cing......cing....cing....

.
.
.
.
.
.
.
.
loading......20%
.
.
.
.
.
.
.loading....50%
.
.
.
.
.
loading 90%.....
.
.
.
.
.
connection error....

harap maap siaran tergendala sebentar...will be right back...

(^_^)

semanagt yang hilang sila muncul kembali...
~Repekan oleh:H@ni~

Wednesday, May 26, 2010

Fight For This Love



Too much of anything can make you sick
Even the good can be a curse
Makes it hard to know which road to go down
Knowing too much can get you hurt

Is it better? Is it worse?
Are we sitting in reverse?
It's just like we're going backwards
I know where I want this to go
Driving fast but let's go slow
What I don't wanna do is crash, no

Just know that you're not in this thing alone
There's always a place in me you can call home
Whenever you feel like we're growing apart
Let's just go back, back, back, back, back to the start

Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quitting's out of the question
When it gets tough gotta fight some more

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's worth having it's worth fighting for

Now every day ain't gon' be no picnic
Love ain't a walk in the park
All you can do is make the best of it now
Can't be afraid of the dark

Just know that you're not in this thing alone
There's always a place in me you can call home
Whenever you feel like we're growing apart
Let's just go back, back, back, back, back to the start

Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quitting's out of the question
When it gets tough gotta fight some more

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's worth having it's worth fighting for

I don't know where we're heading I'm willing and ready to go
We've been driving so fast we just need to slow down and just roll

Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quitting's out of the question
When it gets tough gotta fight some more

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's worth having it's worth fighting for

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's worth having it's worth fighting for this love






~Repekan oleh:H@ni~

Thursday, May 20, 2010

Nenda Telah Pulang Kepangkuan Ilahi



Setelah hampir 3 tahun terlantar menghadapi pelbagai penyakit
semalam nenda telah di jemput menghadap Ilahi
Kami redha atas pemergian nye..
Allah telah ambil dia dari segala sakit nye
Mungkin ini yang terbaik buat nye..


Al-fatihah buat HASNAH BINTI BABOK
Semoga roh Nenda dicucui rahmat dan di tempat kan di kalangan orang-orang beriman
Semoga urusan nya di permudah kan..



Nota tumit kaki: Mati itu pasti cuma bila itu kita tidak mengetahui nya

~Repekan oleh:H@ni~

Wednesday, May 19, 2010

Apa Ku Kisah??

.: Bersama idola Kecil Amani :.


Mungkin kau tak tahu
Ku tak seperti dulu
Selama bersama
Ku bukan dicinta, tapi diperguna
Hanya sia-sia


Apa ku kisah?
Kau mainkan rasa
Kau punca segala
Kau takkan berubah
Apa ku kisah?
Kini ku berdiri
Rela ku sendiri
Tak lagi peduli
Apa ku kisah?

Akan tiba satu masa
Kau akan terkena
Apa ku kisah?
Apa ku kisah? apa? apa ku kisah?
Apa ku kisah? Apa ku kisah?
lalalalala
Nota Tumit Kaki: Selamat Pengantin Baru buat seorang teman..Semoga kamu berbahgia selalu (^_^)

~Repekan oleh:H@ni~

Monday, May 17, 2010

Meh2 dengar album baru..Band pun baru..sangat berbakat besar (^_^)

Asal hari isnin jek terjadik la senen bluess.. mood tah merewang kemana2 jek la..kemalasan terus terusan melanda.. mata pun layu mcm setahun tak tido..mood sila lah menjelma..hik3
pagi2 tadi sampai2 ofis terus check email opis, maklum la cuti 2 hari xdek nye aku gigih rajin2 nak bukak email cmpany kan..kang tak tenteram idup asyik teringat kan keje, so hari becuti kite enjoy sehabis baik xpayah jenguk2 keje..buat dek sudah..(sila jgn contohi perlakuan saya yg pemalas ini) (^_^)


Dan ada 1 email nie saya dapat dr 1 of ex classmate saya.. rase terhibur sangat tgk video ituh.. tak cukup sekali saya ulang sampai 3 kali okeh..cute giler band tuh(band ronggak & Jongang)sore memang power..siap ngn gaya muka agi..betol2 menjiwai lagu nie.. yang main drum pun berbakat besar.. pandai tol dioerang nie..mungkin dh cukup umur sok boleh la masuk mento..hahaha.. Jomm Layan..menceria kan hari isnin anda..lalalala

video

Eh semalam hari guru kan.. Rase masih tak berapa lambat lagi untuk saya ucap SELAMAT HARI GURU pada semua guru2 yang pernah mengajar saya dan juga all cikgu2 di dunia ini..




Nota Tumit Kaki: Dalam ati wa ade taman de..hahaha..

~Repekan oleh:H@ni~

Sunday, May 16, 2010

Renung-renung kan..tenung-tenung kan

Kekadang Allah menyempitkan
Supaya kita tak hanyut dalam kesenangan
Kekadang Dia melapangkan
Supaya kita tak selalu dipagut kesempitan
Kekadang Dia melepaskan kita dari kedua-duanya
Supaya tidak bergantung kepada sesuatu
selain-Nya!



Nota Tumit kaki:Saya hanya insan yg lemah gemalai..eh silap..lembut.. (^_^)

~Repekan oleh:H@ni~

Tuesday, May 11, 2010

Kecantikan sang Lelaki dan Kegagahan sang wanita dimana?? cuba teka (^_^)


.: Gagah nye saya :.
Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni
rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang baik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan Yang
Ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki ...


Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang w anita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada
kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

"Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat " Surah Al-Ahzab : Ayat 71

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka
sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."


~Repekan oleh:H@ni~

Sunday, May 9, 2010

09 05 1979..Genab sudah 31 tahun..Selamat Ulang Tahun SAYANG (^_^)

Happy Besday to U.. Happy Besday to U.. Happy Besday to FAHRIN AHMAD.. Happy Besday to U

May Allah showers his blessing upon U at all time.. itu doa saya buat kamu (^_^)








Nota Tumit Kaki: Poyo betol saya ni..sila jangan muntah..(^_^)

~Repekan oleh:H@ni~

Friday, May 7, 2010

Hanya Nyanyian Dalam Sepi




Hanya Nyanyian Dalam Sepi
By: Chris Vadham


Jangan kau hujani dengan pertanyaan
Kerna pasti akan mengecewakan
Fahamilah pengertianku ini
Setiap insan punya perasaan
Setiap cinta perlukan pengorbanan
Walau sekejam ini yang kulakukan
Sanggup berpisah demi kemanusiaan
Asal kau bahagia oh masa depan

( korus )
Cintailah dirinya kerna dia lebih sempurna
Apalah ada padaku, hanya nyanyian dalam sepi

Renungilah sejenak bintang nan antara
Belian dengan kaca mana lebih berharga
Pandangilah keatas keluargamu di sana
Turutkanlah kehendak mereka
Kerna ku sendiri menyanyi dalam sepi
Anggaplah diriku sepotong mimpi
Usah kau tangiskan pada perpisahan ini
Pergilah kepadanya Selamat Tinggal

Nota Tumit Kaki: Semanagat retro pulak skrg nie..ahakz

~Repekan oleh:H@ni~

Wednesday, May 5, 2010

Please..Please..Please..kamu jangan Nakal.. Don’t Cry Bebeh




Nota Buat Kamu juga Saya:

Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita menangis ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita membayangkan sesuatu ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita berciuman ?

Hal hal yang terindah di dunia ini biasanya tidak terlihat
Ada hal hal yang tidak ingin kita lepaskan
dan ada orang yang tidak ingin kita tinggalkan
Tapi ingatlah, melepaskan bukan berarti akhir dari dunia
melainkan awal dari kehidupan yang baru

Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah tersakiti
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah mencari dan telah mencoba
Karena merekalah yang bisa menghargai
Betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka

Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya
Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, kamu masih menunggunya dengan setia
Cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa tersenyum sambil berkata , ” Aku turut berbahagia untukmu “


Apabila cintamu tidak berhasil, bebaskanlah dirimu
Biarkanlah hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi
Ingatlah, kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya..
Tetapi saat cinta itu dimatikan, kamu tidak perlu mati bersamanya..
Orang yang terkuat bukanlah orang yang selalu menang dalam segala hal
Tetapi mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh
Entah bagaimana, dalam perjalanan kehidupanmu,


Kamu akan belajar tentang dirimu sendiri dan suatu saat kamu akan menyadari
Bahwa penyesalan tidak seharusnya ada di dalam hidupmu
Hanyalah penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kau buat
Yang seharusnya ada di dalam hidupmu


Sahabat sejati akan mengerti ketika kamu berkata, ” Aku lupa “
Sahabat sejati akan tetap setia menunggu ketika kamu berkata, ” Tunggu sebentar “
Sahabat sejati hatinya akan tetap tinggal, terikat kepadamu ketika kamu berkata, ” Tinggalkan aku sendiri “


Saat kamu berkata untuk meninggalkannya,
Mungkin dia akan pergi meninggalkanmu sesaat,
Memberimu waktu untuk menenangkan dirimu sendiri,
Tetapi pada saat saat itu, hatinya tidak akan pernah meninggalkanmu
Dan sewaktu dia jauh darimu, dia akan selalu mendoakanmu dengan air mata
Lebih berbahaya mencucurkan air mata di dalam hati
daripada air mata yang keluar dari mata kita

Air mata yang keluar dari mata kita dapat dihapus,
Sementara air mata yang tersembunyi,
Akan menggoreskan luka di dalam hatimu
yang bekasnya tidak akan pernah hilang
Walaupun dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang,


Tetapi ketika cinta itu tulus…
meskipun mungkin kelihatannya kamu kalah,
Tetapi sebenarnya kamu menang karena kamu dapat berbahagia
sewaktu kamu dapat mencintai seseorang
Lebih dari kamu mencintai diri kamu sendiri…
Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang
Bukan karena orang itu berhenti mencintai kita
Atau karena ia tidak mempedulikan kita

Melainkan saat kita menyadari bahwa orang itu
Akan lebih berbahagia apabila kita melepasnya
Tetapi apabila kamu benar benar mencintai seseorang,
Jangan dengan mudah kita melepaskannya
Berjuanglah demi cintamu… Fight for your dream !

Itulah cinta yang sejati..
Bukannya seperti prinsip ” Easy come.. Easy go… “
Lebih baik menunggu orang yang benar benar kamu inginkan
Daripada berjalan bersama orang ” yang tersedia “
Lebih baik menunggu orang yang kamu cintai
Daripada orang yang berada di ” sekelilingmu “
Lebih baik menunggu orang yang tepat
Karena hidup ini terlalu berharga dan terlalu singkat
Untuk dibuang dengan hanya ” seseorang “
Atau untuk dibuang dengan orang yang tidak tepat


Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang paling menyakiti hatimu
Dan kadang kala teman yang membawamu di dalam pelukannya
Dan menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sadari
Ucapan yang keluar dari mulut seseorang
Dapat membangun orang lain, tetapi dapat juga menjatuhkannya
Bila bukan diucapkan pada orang, waktu, dan tempat yang benar


Ini jelas bukan sesuatu yang bijaksana
Ucapan yang keluar dari mulut seseorang
Dapat berupa kebenaran ataupun kebohongan untuk menutupi isi hati
Kita dapat mengatakan apa saja dengan mulut kita
Tetapi isi hati kita yang sebenarnya tidak akan dapat dipungkiri
Apabila kamu hendak mengatakan sesuatu..
Tataplah matamu di cermin dan lihatlah kepada matamu
Dari situ akan terpancar seluruh isi hatimu
Dan kebenaran akan dapat dilihat dari sana

Ihsan dari: http://kebaktianku.wordpress.com/kata-mutiara/

Nota Tumit Kaki: Terima kasih atas segala nikmat yang telah engkau berikan kepada ku Ya Allah

~Repekan oleh:H@ni~

Tuesday, May 4, 2010

Andai Dapatku Undurkan Masa??? Owh itu dah telambat wahai TEMAN

Ok sebab saya sekarang ade penyakit "M" besar jadi saya tepek lah ape2 yang saya rase nak tepek sajok.. otak dah jem tahap kuasa 80 nak pikiaq ayat nak menaip bagai..

Hari ni email ini yang saya dapat, jadi saya rasa nak share ngan uouls semua.. lagu era 80an kot.. layann kan aje lah..


Dalam usik ku merajuk seketika
Laluku pergi meninggalkan dirimu
Tanpa ku duga lilin menjadi bara
Gurauan ku jadi dilema prasangka
(*)

Kau menyangka aku pergi kerna dia
Yang tak pernah wujud dalam alam cinta
Belum sempat ku jernihkan suasana
Engkau pula yang hilang entah ke mana

Puas sudah ku mencari
Ku tinggalkan pesan
Ku kirimkan berita agar dapat ku temui
Dirimu.. Umpama sebutir permata yang sinar
Andai dapat ku undurkan putaran dunia
Inginku ubah semula kata-kata dan tingkahlaku ku
Yang salah agar kita dapat seiring
Di mercu asmara..

Tak ingin lagi dan tak mahu lagi
Berpisah bukan dengan kerelaan hati
Penyesalan yang tak ada kesudahan
Ku tersepit dalam jerat sendiri
(ulang *)




Nota Tumit Kaki: Mood is merewang tah kemana.. Lately mood Sentap+sedey berlebey2 (tapi belakon jadi happy) tiap2 malam pun lebat jek ayaq mata nie turun..uwaaaa.. kembalikn semangat saya..


~Repekan oleh:H@ni~

Monday, May 3, 2010

Owh inikah JAWAPAN kepada TANDA tanya selama ini

Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

C/O
Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya…

(terhanyut jiwa ini,terjatuh dihatinya)






Nota Tumit Kaki: Lagu Tema Samarinda-Asmaradana.. Esok last episod

~Repekan oleh:H@ni~

D.I.A owh DIA


Entah...
Di mana untuk kumulakan
Cerita tentang dia

Dia yang PERNAH menadahkan sepasang telinga
Di saat segalanya menyinga
Dia yang PERNAH menghadiahkan sebuah senyuman
Di saat segalanya memberikan jelingan
Dia yang PERNAH meminjamkan sepasang mata
Di saat diri menjadi buta

Dia...
Yang PERNAH hadir seketika
Berkongsi cerita kisah dan rasa
Pedih pilu tawa dan lara

PadaMu Yang Esa
Ku Mohon agar dia sentiasa dalam lindungan mu..
aminn

~Repekan oleh:H@ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails