Friday, September 3, 2010

Cucur Udang Vs Cucur Badak

Setelah sekian lama malas mengupdate blog melanda..Tapi dah janji pada diri at lis kena ada 1 n3 dalam 1 minggu.. jadi lah n3 ini sebagai pencetusnya..
 
Eh uouls Ramadhan dah tinggal beberapa hari jek nak abis untuk tahun ni kn.. ermmm tah dapat jumpa di tahun-tahun hadapan ke idak..tetiba rase sayu pulak..
 
Mari berkongsi satu cerita yang agak2 poyo tapi ada relevan nye jugak..so LAYANNNZZZ
 

 Ali bengang giler bile dia dapati
 cucur udang yg dibeli x de sekor
 udang pun kat dlm nye.. lalu dia pun
 pi balik ke gerai makcik jual
 kuih tu..

 

Dgn panas hati dia tanye kat makcik yg
jual tu..."makcik apsal cucur
udang ni sekor udang pun x de?!"

Makcik yg jual tu pn dgn selambernye
menjawab "abih tu yg ko beli
cucur badak ada x badak kat dlmnya?!
Camne plak dgn cucur kodok,
ade x kodok yg melompat kat ko?!
 
Ali rase mcm nk bunuh diri dgn jwpan
yg diberi makcik tadi....
 
**Moral:Hidup ni kena byk bersabar! Sabar adalah sebahagian dari IMAN. Anggap segala yg berlaku, hanya utk menguji keIMANan kita.... AMIN...

 
~Repekan oleh:H@ni~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails