Sunday, December 26, 2010

Ada RASA.. Rasa apa? RASA sayang-sayang hey..


Tajuk n3 memang tahap kalau dengar rase nak baca laju-laju kan??[ferasan nye saya ni].. Tapi kan nanti kalau uouls semua dah abis baca atau sekerat jalan rasa eh apa yang Kau melalut kan ni cik sonyum oi..awal-awal saya mintak mahap..sebab saya ni menaip ikut sesuka hati dan sesedap rasa saya..

Tadi pegi jalan-jalan Maydin sekali tegok apa hal berdoyon tiba mak-mak ngan bapak-bapak serta anak-anak memilih barang-barng sekolah ni.. Eh rupa nya sesi persekolahan baru dah nak buka semula kan.. ini bermakna tahun 2010 dah nak melabuh kan tirai nya.. sekajap je kan dah nak abis tahun 2010.. rasa macam tak pecaya pulak..hehe

For me tahun 2010 nie rase macam rojak buah lah semua pun ada manis..masam..pahit..kelat.. lemak-lemak berkrim.. [dah macam iklan susu jap junjung pulak..]

Early year aku ditimpa musibah [masalah kesihatan] buat petama kalinye dalam sejarah hidup saya MC & medical claim saya reach to the limit..hehehe.. selama ni x penah hokey.. nak MC pon takot..sebab saya adalah pengecut tahap cipan nak jumpa dokter..[macam la dokter tu makan orang kan..hehe..lagi satu saya kalau sikit-sikit saya akan tahan kan aja..makan ubat pun saya tak suka.. budget antibody kuat lah kan..boleh fight konon.. puiih terok sungguh perangai..

Teringat lagi mase zaman kanak-kanak riang ria zaman tecit2 cumel2 kalau demam mak saya soh makan ubat 'KOTAL' kalau tak silap saya die macam panadol tapi yang untuk budak tecit punya tu.. die warna warni..mak saya bagi sebijik, sebijik lah saya campak kat tingkap.. sekali satu hari rahsia saya terbongkar bila mak jumpe "kotal" kat tingkap masa nak tutup tingkap..upanya saya baling x jatuh ketanah..sejak itu mak akan tumbuk2 dan bancuh dengan air bila bagi saya makan ubat..tapi saya ni kan pendengil sekali takmo makan ubat..saya akan simpan dalam mulut & muntah kan balik lepas tu..[teruk kan saya ni]

Tapi sekarang saya dah baik sikit.. kalau dah sakit sangat saya akan makan ubat..ini memang betol2 punya tak dek tipu2 lagik dah..[please trust me..sambil buat muka belasah eh silap belas kasihan....]

eh apa saya melalut dah ni ... mari kita sambung kisah 2010 saya..

Masalah kesihatan ni lama jugak lah.. dalam 2 bulan baru recover semula.. masa ni saya rase stress sangat..macam-macam yang saya pikir kan..macam-macam masalah datang menimpa-nimpa..dengan masalah keje lagi..aduiihhh...

So masa tengah-tengah tahun tu saya dah mula ok..stabil semula.. saya tak sangka ramai jugak yang concern terhadap saya.. terima kasih secara banyak-banyak wahai kawan-kawan ku sekalian..anda telah bejaya buat hati saya duduk ditempat asalnya..[sebelum ni hati saya senget kot..eh itu saya tipu lah..hehe] kawan-kawan rapat, kawan-kawan opis..kawan-kawan alam maya..semua sekalik lah..saya sayang anda..

Masa tengah-tengah tahun ni pun agak kelat & masam-masam jugak lah.. yang agak-agak manis dan sweet2 macam ABC ceklat pun saya rase ada kot..saya rasa ade sweet memori la masa bulan july kalau kotak memori saya ni tak salah la...memori daun pisang..lalalala..[tetiba ternyanyi pulak..] ada orang proposed saya kot..haha.. [eh terbocor rahsia pulak..psstt dendiam hokey..jgn bagi tau Abg Nas Ahmad..nanti kena terjah pulak..hehe]

dan yang agak masam kehilangan beberapa saudara mara.. mereka telah kembali ke rahmatullah.. di dahului nenek sebelah ayah, sepupu sebelah mak & ayah..

Duhujung-hujung tahun ni pun sama jugak lah.. ada yang masam, ade yang pahit dan ada juga yang manis-manis buah..Walau apa pun yang berlaku saya bersyukur sebab Allah masih beri saya peluang untuk bernafas lagi di muka bumi ini.. masih bagi peluang saya untuk memperbaiki diri saya...

itulah rasa-rasa 2010 saya.. Anda macam mana? semua nya manis-manis belaka atau sesedap rasa?? mari kita share2..

Nota tumit kaki Cik Senyum~ Sekadar berkongsi..sharing is caring...sehingga ketemu lagi..Luv u bebeh


~Repekan oleh:H@ni~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails