Sunday, December 19, 2010

Happy itu GEMBIRA kan?

Kasih Semerah bunga rose~


Kalau masa boleh di putar kan balik saya nak kembali ke zaman kanak-kanak ribena.. sebab apa? sebab saya rindu zaman ni.. masa zaman ni yang kita tau memain jek.. celik2 mata cari benda yang boleh di buat permainan.. yang boleh hibur kan hati...

Dulu masa zaman saya kecik-kecik ribena saya selalu main dengan kazen-kazen saya..kalau kazen side ayah yang duduk dekat umah saya banyak lelaki.. gegel cuma 4 oranag sajek.. so permainan kami pon adalah ala-ala boboy semua nya.. main bola rounders la.. main ketuk ayam lah.. main sorok-sorik lah.. main lawan2 king & makbon la..main fire-fire[macam main perang2] guna tanah liat kat sungai lah.. balik-balik sekolah jek terus main.. kadang-kadang tak sempat tukar baju.. nanti bila nak magrib baru pulang.. silap-silap bila pulang waktu tu mood mak saya adalah badmood kena lah saya selepang dua nanti..hehe [giler noty saya dulu]..

Masa saya sekolah rendah saya memang rapat dengan semua budak kelas saya.. giler baik lah..siap petang0petang sebelum sekolah agama makan sama-sama bawah pokok kelapa depan sekolah.. masing-masing tapau makanan dari rumah masing-masing bawak sekolah.. siap xmo makan kat umah sebab nak makan kat sekolah dengan kawan-kawan..rindu sangat masa tuh.. NIZA, DAYANG, UMI, ASMAH, ARWAH NORIDAH.. KAK GAYAH.. arwah jiji..dek ngah pun kadang-kadang joint..

pastu main teng-teng.. tak pun main ketuk ayam.. sampai basah2 baju sekolah.. masuk-masuk kelas ustaz & ustazah tutup idong... masing-masing bau masam..hahaha

Masa darjah lima lagi la memori yg saya miss giler..aUWWW.. ehem tetiba rase nak balik zaman tuh pulok..[saya dah sonyum2 sendiri ni].. mana tak nya.. masa zaman ni lah ade pulak kayu balak hensem[hensem dimata saya masa tuh la] yang nak ngorat saya..siap nk jadik boyeperen saya lagik..[kocik2 pandai dah] acehh abis merah padam muka saya masa tuh.. siap 1 sekolah tau cerita.. giler glemer pemes amos saya.. padahal muka selebet lagi berhingus..biase lah saya jual2 mahal..malu2.. giler kau kalau lah omak ayoh saya tahu mahu saya kena cincang 916 karat..eh silap itu emas 916 kerat tak pasal-pasal.. masa ni saya boleh dikatakn jadik perhatian jugak la.. ye lah kira dah senior kat sekolah jugak kan.. pastu pulak saya ni semua aktiviti sekolah pon joint..kate giler glamer kan..nasyid lah, main bola lah,berceita lah, kuiz lah..tilawah al-quran lah.. semua saya masuk..menang ke tak tu belakang kira.. hehe..eh tapi 7/10 semua nya menang tau..hehe.. dah-dah xmo nak ingat nanti saya telebey perasan kang susah..


nanti-nanti saya sambung kalau sempat yek.. nak pegi jalang2 kejap.. bawak kazen saya melawat kawasan..hehe


~Repekan oleh:H@ni~

3 comments:

MomTom said...

wah! g jalang2? enjoy~

~H @ N i ~ said...

mom tom~Jalang2 carik makang..hehehe.. tinkiu singgah sini

MomTom said...

sama2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails