Monday, March 8, 2010

Sebuah DUGAAN di saat umur menjangkau 27 tahun

Saat umur menjangkau ke angka 27 macam2 dugaan hidup aku hadapi
dari satu ke satu yang datang
keadaan kesihatan turut sama diduga

tadi pegi jumpa doktor ambik blood test result
ikut kan hati memang x nak pegi dah
tapi pikir kn kesihatan
gagah kn diri pegi jugak.


"Your result so BAD"
"How bad doc?"
"Very BAD.."

rase nk luruh jantung
rase nk pengsan
rase nk meraung
tapi apa yang mampu aku buat hanya menitis kn air mata ..

"Need to do another test"
"as i told u last week..I suspect u TALASEMIA.. "
"why u said like that?.. is it true???.."
" to know true or not u must do Talasemia blood test"

ku rela kn jarum halus itu menyedut darah aku
mula2 di pegelangan tangan kanan.. half way darah x boleh kluar..
tepaksa jarum di tukar ke posisi lain
kali ni di pelipat tangan
sakit nya jangan cakap.. x terungkap dengan kata2
lebih2 lagi bila tesalah urat..
hanya linangan air mata yang mampu mentafsir kan perasaan aku saat tu

debaran penantian kali ini sanagat hebat
macam2 yang aku pikir kan..
sangkaan2 sang doktor betul2 buat aku seram sejuk..
sejak di beritahu tadi sampai sekarang aku terus berdoa semoga semua nya hanyalah sekadar sangkaan bukan nya satu kebetulan yang pasti...






~Repekan oleh:H@ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails