Sunday, March 28, 2010

Wahai TEMAN ini nota buat KAMU


.: Buah ati sape la ni eh??..hik3 :.

To my friend yang sedang bermuram durja.. jangan di kenang lagi kisah duka itu..
come on.. wake up..
tak usah lagi menoleh pada pintu yang sudah ditutup buat kamu.. tapi lihat lah pada pintu yang mungkin sedang terbuka untuk kamu..

xmo la sedih-sedih.. mari kita bergumbira.. hilangkan lara di hati..
eii kalau asyik fikir kan kesedihan sampai bila pun kamu tak akan bahagia..
dah start ur new life.. be happy..

Nota ini buat kamu:-

Sakitnye bile disakiti tanpa niat..
cuba menerime takdir tp menyayangi..
cuba melupakn..tp merindui...
cuba tersenyum tp menangisi..
cuba bangun tp terjelepuk..
cuba sedar tp leka...
cuba membahagia tp menderitai..
itulah putus cinta..hehe..


Kesulitan itu sebenarnya.....

akan menguatkan hati,
menghapuskan dosa,
menghancurkan ujub,
menguburkan sombong,
meluruhkan kelalaian,
menyalakan lantera zikir,
menarik empati sesama,
menjadi doa yang dipanjatkan orang soleh,
mewujudkan ketundukan dan penyerahan kepada Yang Maha Esa, sebagai sebuah peringatan diri,
sebuah upaya menghidupkan zikir,
sebuah upaya menjaga hati dengan sabar,
sebuah persiapan mengadap Tuhan dan sebuah celaan untuk tidak cenderung kepada dunia,
merasa aman dan tenang dengannya

Maka adulah segala kegelisahan, kesulitan dan kesedihan yang tidak terzahir kepada Allah swt. Mohonlah dengan penuh tawaduk dan berharap kepada-Nya di samping berusaha mengubah keadaan, nescaya akan Dia perkenankan, kerana itulah janji-Nya menerusi Surah al-Mukminun, ayat ke 60: "Berdoalah kamu kepada-Ku, nescaya akan Aku perkenankan bagimu."


Nota tumit kaki: Eh ini juga adalah ingatan buat diri sendiri juga sbenarnya..


~Repekan oleh:H@ni~

13 03 2010...Sudah 27 Tahun diberi peluang bernafaz di dunia ini..Terima Kasih Ya Allah...



Terima kasih di atas kehidupan yang luar biasa ini
Terima kasih di atas degupan jantung ini yang berdegup tanpa henti
Terima kasih di atas helaan nafas ini

Terima kasih dianugerahkan mata yang dapat melihat
Terima kasih dianugerahkan telinga yang dapat mendengar
Terima kasih dianugerahkan hati yang dapat merasa
Terima kasih dianugerahkan tangan yang dapat mengenggam
Terima kasih dianugerahkan kaki yang dapat berjalan
Terima kasih dianugerahkan mulut yang dapat berbicara

Terima kasih menghadiahkan orang tua yang bijak
Terima kasih menghadiahkan adik-beradik yang penuh semangat dan kasih
Terima kasih menghadiahkan sahabat yang setia menemani
Terima kasih menghadiahkan orang-orang yang mencintai
Terima kasih menghadiahkan orang-orang yang merindui
Terima kasih menghadiahkan orang-orang yang menyayangi
Terima kasih menghadiahkan teman seperjuangan yang tak pernah lelah

Terima kasih memberi makanan yang meredakan kelaparan
Terima kasih memberi minuman yang meredakan kehausan
Terima kasih memberi selimut yang menghangatkan
Terima kasih memberi bumbung yang melindungi
Terima kasih memberi pakaian yang menutupi
Terima kasih memberi udara yang kuhirup
Terima kasih memberi tanah yang kupijak
Terima kasih memberi burung-burung yang berterbangan
Terima kasih memberi matahari yang menyinari siang
Terima kasih memberi bulan yang menyinari malam
Terima kasih memberi bintang yang berkerlipan

Terima kasih di atas rasa cinta
Terima kasih di atas rasa sayang
Terima kasih di atas rasa kasih
Terima kasih di atas pengorbanan
Terima kasih di atas perjuangan
Terima kasih di atas air mata

Terima kasih kerana berkesempatan kesempatan untuk mengenal-Mu
Terima kasih kerana berkesempatan kesempatan untuk beribadah kepada-Mu
Terima kasih kerana berkesempatan kesempatan untuk berharap kepada-Mu
Terima kasih kerana berkesempatan kesempatan untuk bergantung kepada-Mu
Terima kasih kerana berkesempatan kesempatan untuk beramal soleh, sujud dan patuh pada-MU
Terima kasih di atas segala-galanya yang tak pernah terucap

Kerana tak sanggup mulut ini mengucapkan syukurku yang tak terhingga
Kerana tak cukup pena ini menuliskan segala nikmat-Mu
Kerana tak cukup dunia ini melukiskan segala milik-Mu

Kerana Engkau begitu mulia
Kerana Engkau begitu indah
Kerana Engkau begitu sempurna
Kerana Engkau begitu luar biasa....

Hamba-MU hanya dapat menitiskan air mata...
Tertunduk tak berdaya di hadapan-Mu...
Ampunilah segala kekhilafan ini...
Hamba-MU yang begitu hina di sisi-MU...
Hamba-MU yang lemah tiada daya ini...

Ampuni hamba-MU ini ya allah…
aku Yang tidak pandai menghitung akan segala nikmat yang telah kau beri selama ini...


ikhsan dari:sini

Nota tumit kaki: Ini adalah n3 yang tertunggak..walaupun dah nak abis bulan march..hehe
Sekali lagi ucapan yang tak terhingga kepada semua teman2 yang wish, kat FB, my Private massage, ym.. terima kasih atas doa kalian..hanya allah sahaja yang dapat membalas..

~Repekan oleh:H@ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails