Sunday, April 18, 2010

ada2 je la kamu ni...



Cubaan menghappy kan diri
saya dah penat menanges
dah bengkak mata..
sekarang saya mahu bawak diri
pegi menenag kn hati.. menggembira kan diri sendiri.. kalau bukan diri sendiri yang buat sapa lagi yg nk tolong buat.. ye dak??



ok2 papai.. sorry n3 kali ni penuh dengan emosi.. maap kan saya jika uouls rase muak dah bosan..sehingga ketemua lagi , itu pun seandai nya saya diizin kan untuk terus menulis disini..mana tau tetiba tangan saya kudung ke hape ke kan..sory sekali lagi.. mintak maap banyak2




dah2 saya nak bawak diri..dah tengah hari ni.. satu keje pon x buat lagi (*_*)



~Repekan oleh:H@ni~

Ketika RASA itu mencengkam


Saya tahu saya bukan lah orang terbaik seperti mana yang diharap kan.. Saya sedar saya hanya lah insan lemah yang melukut di tepi gantang.. kalau ditolak,di tiup mahupun di jentik walau sikit pun sudah tentu tejelepuk jatuh tesungkur..

Adakalanya kita perlu menangis agar kita tahu hidup ini bukan sekadar ketawa..
Dan adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu mahalnya nilai air mata lalu bersyukur pada orang yang telah menyakiti kita kerana memberi kita peluang merasai perasaan itu.

Kadang-kadang pula kita kena belajar untuk melepaskan sesuatu yang dekat dengan kita untuk pergi, walaupun mungkin tidak akan kita ketemu lagi, tetapi percayalah, suatu hari nanti yang baik pasti akan datang menjengah...sakit untuk melepaskan pasti akan terasa hebat, tapi ada penawarnya iaitu BERSABAR..

Mungkin kita akan di uji dengan pelbagai dugaan sebelum kita dapat yang betul-betul terbaik buat kita..hebat atau pun tidak dugaan itu bergantung kepada nasib seseorang..Itu lah natijah nye kehidupan kita.

Sometimes bila kita rasa diri kita dah dapat apa yang kita nak, dah mula rasa bahagia kita lupa kan DIA yang Agung.. kita leka dan lalai lalu melanggar akan perintah dan larangan nya, tapi bila kesusahan dan kesengsaraan menimpa, DIA yang kita cari, kita cuba mendekat kan diri sehabis baik agar beban yang kita tanggung dapat di ringan kan, kesengsaraan dapat di reda kan,kesakitan yang di alami di kurangkan. DIA sangat adil dan saksama.. PERCAYALAH sesungguhnya DIA (ALLAH) ‘malu’ untuk menolak permintaan hamba-NYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA.


Nota tumit kaki: Walau apa pun yang terjadi selagi nyawa di kandung badan saya kena jalan kan amanah yang telah diberikan kepada saya.


~Repekan oleh:H@ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails