Sunday, August 8, 2010

BEROKBAND boleh buat saya HANGIN sangat

Ini bukan baru sekali dua..dan bukan baru sehari dua tapi dah makan bebulan-bulan..
segala aduan dah saya buat..col dah la lama baru angkat..pastu pas sana pas sini..solution nye tetap tak dek..

bila saya kata kenapa susah nau nak connect ni.. dia cuma kata cik cuba unp;ige then pluge in balik.. pastu try connect.. bile saya kata still same

then cuba cara ini pulak...

uninstall kn die dan install kan die..pastu restart..

bila dah cuba tetap sama.. lalu dia kata mungkin line busy.. cik tengok esok macam mana.. if still same col balik.. ini no report cik xxxx...

tiap2 kali col itu lah dialog die..same.. result pun same..speed die pun same kegaung jugak...

Dulu masa saya buat aduan konon nye nak upgrade la hape lah..tapi sampai sekarang sama jek malah lagi KEGAUNG adalah.. bayaran tetap sama..ape kes.. line tunjuk 3 bar tapi speed 0.00kb/s giler lah.. jenuh nak online..asyik2 disconnected jek.. bayaran tetap sama.. langsung x berbaloi-baloi saya rasa..BENCIK2.. Satu ketika dulu masa saya mengadu tak leh nak asses die boleh plak prorate kn.. tapi sekarang ini boleh ke tak boleh sama jek.. haiii hangin betol ni.. rasa nak nak makan orang jek dah ni.. huwaaaa


wahai P1W1max sila lah baiki sistem ANDA ni.. dah tahap BEROK mak yeh dah ni.. kang saya sepuk kepala anda kang baru tau.. ha jangan memain ngan saya..walau pun nampak secra luaran saya adalah wanita melayu terakhir..[ferasan sudah] jangan cabar saya..kang bila dah jadi hulk kang dah tukar muka jadik ijau kang..takut kang.. ha baik cepat2 mintak maap dan bagi speed boat eh silap bagi speed yang tahap belum klick lagi dah tau saya nak carik apa..

HARAP PAHAM ISI HATI SAYA YANG DAH LETIH MEMBELA ANDA SELAMA HAMPIR SETAHUN INi..Kalau tak nak kenang jasa saya membela anda..kenang lah duit yang saya dah berhabis bagi anda untuk jadik kaya tu..please..please.. =(



~Repekan oleh:H@ni~

Ia datang menjenguk kita kembali..


Ahlan ya Ramadhan. Kedatanganmu dinanti, keberadaanmu diamati..Insyaallah

Bulan ramadhan akan bertandang lagi..hanya beberapa hari saja lagi umat islam akan menyambut kedatangan bulan RAMADHAN AL-MUBARAK..Bulan yang penuh dengan 1001 kelebihan..Dikesempatan itu saya dengan rendah diri menyusun 10 jari memohon maaf atas segala salah silap saya yang di sengajakan mahupun yang tidak di sengaja kan..
semoga kita sama-sama dapat menjalan kan tanggung jawab kita sebagai seorang muslim yang sejati..

Jadi kan lah Ramadhan ini sebagai permulaan kepada segala kebaikan.. dan tinggal kan segala larangannya.. ini bukan bermaksud lepas ramadhan boleh buat kejahatan dan larangan2 tu balik yek.. =)

Mari lah kita sama-sama merebut segala kebaikan yang telah dijanjikan ALLAH.. Berpuasa disiang hari dan melakukan solat terawih dimalam hari.. ini lah nikmat nya bulan RAMADHAN yang tidak terdapat di bulan2 lain.. keistimewaan dan ganjaran yang dijanji kan berbeza-beza bagi setiap malam.. rebut lah peluang keemasaan ini.. mana tahu tahun ini adalah tahun terakhir kita di beri peluang bernafas dan berjumpa bulan yang penuh keberkataan ini..

Semoga kita sama-sama mendapat keberkatan nya..insyaallah.. Tanam kan azam, kuat kan semangat bulat kan tekat..Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelum nya

~Repekan oleh:H@ni~

PERGI tak KEMBALI

Subuh-subuh tadi saya dapat SMS dr my sister inform that 1 of my cousin telah kembali kerahmatullah... Pemergian yang tak disangka dan secara mengejut..

Menurut sumber yang boleh dipercayai arwah telah jatuh pada malam tadi (sabtu malam ahad) masa arwah pegi kedai kopi.. Beliau didapati pengsan lalu dikejar kan ke hospital Batu Pahat. Arwah tidak sedarkan diri sehingga menghembus kan nafas terakhir subuh pagi tadi..

Arwah merupakan anak kepada makcik sebelah emak saya dan merupakan satu2 nya anak lelaki makcik saya. Beliau telah meninggal kan seorang balu dan 4 orang anak yang semua nya masih kecil2 lagi.. Paling saya sadis bila anak arwah yang bongsu dan kedua bongsu meraung2 memanggil nama ayah mereka..

Mereka menagis teresak-esak bila nampak ayah mereka di bungkus (kafankan)..bila dimasuk kedalam keranda..dan bila ayah mereka dibawa keluar dari rumah lalu di usung ke kubur untuk disemadi kan..mereka menangis dan terus menagis.. menjerit-jerit memangil ayah mereka..menjerit-jerit melarang orang membawa ayah mereka keluar dari rumah mereka..mereka tidak mengerti bahawa ayah mereka sudah tidak bernyawa..mereka masih kecil masih belum faham akan kenyataan ini..kenyataan yang AYAH mereka sudah pergi buat selama-lama nya..

Inilah dugaan yang tuhan telah beri kepada isteri, anak2, ibu, adik beradik serta kaum keluarga arwah..kemesraan yang terjalin selama ini telah membuatkan kehilangan arwah begitu terasa buat semua lebih2 lagi isteri dan anak2 beliau.. Hakikat nya Allah lebih sayang kan arwah.. Dari DIA kita datang dan kepada DIA kita kembali..


Al-fatihah buat Arwah Abang Johan semoga roh nya dicucuri rahmat dan tergolong dikalangan orang2 beriman..Takziah diucapan kan kepada isteri beliau Kak Nor, anak2 serta kaum keluarga nya..



~Repekan oleh:H@ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails