Thursday, August 26, 2010

Kisah KASIH Aliya: [EPISODE NUKILAN HATI]

Ada TOKOH Jadi BAPAK Mithali (*_*)
.: Gambar Sekadar Hiasa :.


Di tepi jendela termenung sendirian..
Menikmati angin petang di kampung halaman
Terasa nikmat sekali..Indah nya ciptaan TUHAN
Tiba-tiba terkenang peristiwa lama..
peristiwa yang membawa penuh makna dalam hidup ini
Peristiwa yang tak mungkin akan di lupakan
selagi nyawa di kandung badan selagi itulah ia masih segar dalam ingatan

Tiba-tiba Aliya teringat kan sebuah kotak INDAH KIAT di bawah katil nya. Bergegas dia mendapatkan kotak tersebut...Kotak yang dulunya bercolour kuning telah bertukar menjadi kuning kecoklatan..Aliya melonjak kegirangan bila kotak yang dicari kelihatan di bawah katil nya.. Di tariknya kotak tersebut..Habuk yang menyelaputi kotak itu agak tebal..mungkin seinci tebal nya..Aliya tersenyum puas bila mendapati isi kotak tersebut masih elok..itu lah kotak yang menyimpan segala mak nenek khazanah nya...

Buku yang berkulit hitam menjadi perhatian nya.. disitu lah segala luahan hati di coretnya..
helaian demi helaian di buka.. sehinggalah terhenti di helaian ini......


HASIL NUKILAN HATI: ALIYA KARMILA
[Ramadhan ke 15]

Ramadhan tahun lepas
Exactly date tu tak berapa nak ingat.. kira-kira 2 weeks before raya kalu tak silap saya
Itulah saat salam perkenalan kepada sebuah hubungan persahabatan bermula
Ketika itu lah saat kami kenal mengenali antara satu sama lain.


Saya selesa bila DIA ada..
DIA telah buat saya gembira
Dia telah dapat menunduk kan kedegilan saya
DIA buat saya bahagia

Dalam hati terdetik..
Adakah dia yang ALLAH tentukan buat saya?
Adakah DOA saya selama ini telah dimakbul kan TUHAN?
Adakah dia???

DOA terus saya panjat kan agar hubungan ini terus mendapat restu darinya..
Kita hanya merancang tapi TUHAN yang menentukan segala nya..
Saya mohon ALLAH beri pertunjuk
Adakah ini yang terbaik buat saya
Sebab saya takut saya tersalah ke hape

Saya tidak lah sesempurna mana
Masih ada banyak kekurangan pada diri..
Semoga DIA akan menjadi pelengkapnya
Kami saling lengkap melengkapi..INSYAALLAH...

Alhamdulillah..saya bersyukur atas kurniaan mu ini ya ALLAH
Dipertemukan dengan DIA
DIA yang telah mengetuk pintu hati saya kembali..

Bersambung....

Anda mahu terus mengikuti kisah ini?? ..aceehh feling-feling penulis novel pulak =)
~Repekan oleh:H@ni~

Yang Terindah..Semoga TERUS ada Buat SAYA


Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah


Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah






.: Jatuh Cinta Dengan ini budat Cumel..Mia Sara Nasuha :.
Gambar Ihsan Mia Fanpage


Nota Tumit Kaki: Mahu jadi secomel Mia lah..hehe(very the verangan) =)


~Repekan oleh:H@ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails