Tuesday, April 5, 2011

RAJA BUAH KINI KEMBALI

Dulu buah ni ikut musim biasa nya setahun sekali je berbuah.. tapi sekarang ni zaman dah berteknologi jadinya saya rasa raja buah ni macam sepanjang tahun jek berbuah.. masih boleh didapati sepanjang tahun.. Tapi kalau pokok kat rumah saya dia memang tak de lah berbuah sepanjang tahun.. still setahun sekali jugak lah...


Tiap-tiap tahun bila sampai musim raja buah nie punya time keadaan kat kampung saya sangat lah sibuk.. terutama kat lorong rumah saya, sebab apa?? sebab lorong rumah saya tu lorong untuk orang lalu lalang pegi kebun buah, so tidak kira siang malam ada je orang lalu lalang pegi kutip hasil dieorang..

Pendek kata lorong rumah saya akan jadi tumpuan para peraih raja buah mahu pun pemborong kecil dan bosar-bosar punya.. ;)

meh la layan gambar-gambar yang sempat saya mintak adik lelaki bongsu saya ambik kan ni ha..biar gambar yang mencerita kan semua nya..LAYANNNNNNNNNNNNN
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Menanti masa untuk jadi mangsa


Masih belum mahu gugur


Kretip sungguh ayah dan adik saya ni

Ini lah pondok durian main-main hasil usaha ayah saya

Depan rumah saya adalah menjadi port pemborong durian berkampung..sesak jalan waktu pagi kat sini dengan pelbagai kenderaan dari yg sekecil beskal sampai lah ke lori bosar.


Timbunan bakul2 sebelum disisi durian

Ini mangsa keadaan untuk saya ngap ;)


Adik saya sebagai mangsa untuk bukak kan durian saya





Nyummy2..sedappppppppppppppp ya ampunnnnnnnnnn


Nota tumit kaki cik senyum: Menikmati raja buah ini di kampung halaman sambil menikmati angin sepoi2 bahasa di pagi hari amat lah siyokkkkkk.. moh la ke kampung saya kalau nak rasa ;)

~Repekan oleh:H@ni~

4 comments:

zella y said...

amboi hani...
anak tokey durian rupenyer...
boleh r gi kampung hani mkn durian erk.... hehhehehe

~H @ N i ~ said...

Zella- dear jemput lah datang.. Boleh sangat la.. Xdek la smpi jadi tokey biasa2 je.. Ehee

Princess Aurora said...

wow... sedapnya durian... bestnyer ada dusun durian...

~H @ N i ~ said...

Shana- suka mkn durian? Meh la mkn durian kat sini.. Hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails