Wednesday, October 26, 2011

Business yang tidak mengenal siapa kita tapi apa yang kita mahu kan




Bergabung , besatu dan berjaya dlm satu perniagaan walaupun latarbelakang pendidikan yg berbeza ..
Dari kiri Pembantu penguatkuasa , Doktor Haiwan , doktor manusia , Dr pakar , pensyarah , guru , ustazah , pelajar Universiti , surirumah dan kerani sekolah .https://www.facebook.com/profile.php?id=100002352117362


Memang dari dulu saya rasa sangat beruah di jodoh kan dengan business premoum Beautiful ni.. Sebab apa? Sebab dkat sini saya jumpa macam2 jenis orang.. dari pelbagai latar belakang. Belpelajaran tinggi dan juga yang biasa2 sahaja.. tapi semua pun boleh bejaya.. Sebab dalam business ni tak ada syarat kena ada diploma in business or apa2, janji kita ada impian dan matlamat sudah cukup.

Bila saya ah buat business ni saya jumpa ramai golongan profesional yang buat business ni, dari Jurutera,Peguam,polis,tentera,doktor,cikgu masing2 dah ada kerjaya yang sabil tapi still buat business ni.. Inga lagi dul saya pernah tanya kat sorang bekas engineer satu syarikat besar (sekrg dh resign full time business), saya tanya kenapa dia buat business ni? Sebab saya tahu dia mmg dah ada serba serbi, kalau nk kata kurang duit tu xde la, lebih dari cukup..

Jawapan dia " i nampak future of this business.. Long time.. Sebab nak setup company baru bukan senang, nak stabil dlm business bukan erkara mudah.. Semua nak kena pikir sendiri.. Biz ni kita tak payah susah2 nak jual premium beautiful bukan kena upah tukang jahit, nak jual tak perlu premis, bila tak de premis x pelu nk maintain, k byr staff, bil2 semua..and one thing yang buat i jauh cinta sebab ada bimbingan berteusan dari leaders. Mana ada org yang sanggup ajar kta cara berniaga and sama2 tolong kita.. Org nak dengki ada lah.. So that's is the beautiful of this business buat i jatuh hati"

Memang tidak salah saya punya keputusan 7 bulan yang lalu.. Betul lah kata bijak pandai.. Peluang yang baik tak selalu nya akan datang, dia akan datang bila kita Memerlukan nya.. Tapi once dia datang kita tak nak ambil peluang kita lah yang akan rugi besar sebenarnya..


Cuba kita fikir balik apa achievement yang dah kita capai dalam hidup kita ini? SUdah kah kta membahagiakan mak ayah kita? Bagi yang dah achieved tahniah.. Bagi yang belum sempat kah kita?

Saya alhamdulillah dah half way..

- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

Rawlins Ichigo Takashi Lutz said...

Wow!
Dah half way!
Saya baru sebulan join...

~H @ N i ~ said...

Rawlins:Alhmadulillah, lambat ke cepat at least u dh start..Congratulationss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails