Friday, January 20, 2012

Surat cinta yang sangat di tunggu-tunggu

Alhamdulillah beryukur sangat setahun saya penuh makna dari sorang- sorang sekarang saya punya network seluruh negeri and almost more than 20 francaise manager saya ada. Tak sangka saya sudah sampai ke tahap ini. Mengimbau balik masa awal tahun hari tu saya berani-berani kan diri pegi contact Fazi untuk tahu lebih lanjut pasal premium beautiful. Asal nya kawan saya cikpid yang ajak saya pergi jumpa fazi sama2 dia suruh saya deal dengan fazi untuk buat demo.. Tapi dia ada hal lain maka dia suruh lah saya pegi dulu..


Kalau nak di ikut kan saya ni dah tahu la juga pasal2 premium beautiful 2 tahun sudah. Tapi sebab memandang kan ini adalah luxury korset maka saya tak tergamak nak bertanya lanjut sebab takut tak mampu memiliki nya.. Rupanya saya silap. Semua golongan mampu milik, sebab apa saya cakap mcm tu, sebab agent ada menyediakan cara pembayaran yang boleh di runding. Silap lah kalau dari dulu saya berani kan diri pasti mungkin saya sempat ikut mereka ke beijing, korea,swiss, perth..ehee..

Tapi tak pe sekurang2 nya saya dah mula kan larian saya dengan langkah pertama ini..memang saya tak duga saya boleh capai ke tahap ini. Ingat lagi masa 1st time saya jumpa fazi. Bila fazi share peluang ni pada saya.. Saya cakap lah yang saya ni tak pandai cakap, pemalu, tak tahu nak marketing, tak ada modal, dulu saya dah ada buat business ala2 mcm ni tapi kecundang..


Alah orang yang tu saya kenal.. Yang ni langsung tak kenal pulakk..Tak kan saya nak ulang lagi kesilapan lampau...Tetiba saya tercerita masalah pribadi saya pada seorang kenalan baru yang baru 1 st time saya jumpa sambil di turuti dengan deraian air mata.. Saya ni memang jiwa sensitip..saat itu saya hanya nekad dan berdoa supaya allah sentiasa bersama saya..

Alhamdulillah allah telah jodoh kan saya dengan orang yang betul. Sungguh saya tak sangka bila baru 2 bulan saya telah layak kan diri Untuk dapat tiked melancong secara FREE OF CHARGE ke HONG KONG. Memamng tak pernah perfikir pun nak melancong ke over the sea ni.. Maklum lah berapa lah duit yang saya ada..nak saving pun hujung bulan dah kais semula..

Antara gambar kenangan saya di hong kong bulan june hari tu..














Selepas itu company bukak pulak peluang melancong ke Holland and belgium masa ni saya tak pikir panjang terus on, alhmdulillah saya bejaya dapat pegi bulan april nanti.. Yang best ini lah hafiad istimewa ysng company bagi pada saya.. Honeymoon time nd its FOC.. walau pun Buat business ini part time tapi itu tak menjai masalah bagi saya, sebab business ni semua di hujung jari.. Using blog, facebook je pun.. Semua orang pon boleh.. Saya pikir-pikir dari saya dok online tak dapat apa-apa baik saya buat busines premium beautiful ini. Bukan sahaja boleh tolong saya dapat kehidupan yang lebih selesa malah saya juga boleh bantu orang lain sama- sama dapat seperti mana saya dapat iaitu kebaikan produk dan juga keselesaan hidup.

Ramai yang kata duit bukan lah segala-galanya dalam hidup tapi ntuk hidup semua memerlukan duit.. Betul kan? Contoh nya, keluar rumah nak pegi kerja naik kereta perlukan minyak kan? Kalau tak ada duit minyak nak diisi dengan apa? Kalau nak naik public transport pulak kena bayar tambang dia kan? Bukan kah itu semua perlukan duit?

Saya fikir business ini untuk masa depan, long time business yang sangat- sangat bagus. Sebab apa saya kata bagus? Ini pendapat pribadi saya, kalau saya buat business conventional mampu kah saya untuk bertahan buat business untuk jangka masa yang lama? Jawapan nya saya kurang pasti.. Takut pulak kalau saya dah invest banyak-banyak beli stok, sewa or beli kedai, staffing and etc sekali saya tak pandai manage lalu bungkus..risiko ini yang saya risau sebab saya bukan lah lahirnya panai berniaga.. Langsung tak de background business. Tapi in this business ada orang yang guide kita.. Selagi kita buat slai tu kita dapat..kita buat secara franchais. Tak perlu di ragui lagi syarikat yang memang sudah kukuh, sudah bertapak 20 tahun di dalam pasaran, produk yang ada superbrand, mendapat kelulusan dari security syariah, syaikat juga telah berada dalam bursa saham under main board sejak tahun 1996 sampai sekarang..

Dan business ini di sokong 100% oleh kerajaan.. Mendapat pelbagai anugerah dai pihak kerajaan. Antaranya.. CSR award dari PM kita Dato Najib kerana melahirkan ramai sahawan wanita yang berjaya. Mendapat anugaera perniagaan beretika dari dato ismail sabri, MECD award dari Tun Abdullah Ahmad Badawi kerana melahirkan usahaan melayu berjaya. Dan bau-baru ini syarikat mendapat anugerah syarikat harapan dai Tun Mahadhir Mohamad.Dari sini saya sangat yakin dan bersyukur di pertemu dan di lorong kan untuk sama-sama menjalan kan perniagaan bersama nya..syukur sangat.. My choice or life..





Security syariah compliance




Selain itu saya di backup oleh barisan pemimpin hebat yang boleh membant saya beri guide kpada saya untuk jai seperti mereka.. Orang ata nak bejaya kenalah ikut orang yang dah berjaya.. Munkin ramai yang kata dulu saya dah buat, makcik saya dahbuat, emak saya dah buat japi tak jadi pun.. Sama aje.. Perlu di ingat yes busiess and produk yang sama tapi kepimpinan pemimpin yang berbeza.. Jadi macam mana nak buat menjadi-jadi seperti pemimpin saya hanis haizi antara barisan pemimpin yang dah bejaya mengubah kehidupan nya 360% dari seorang housewife kepada businesswoman berjaya. Dulunya saya kenal hanis dia biasa - biasa sahaja tapi sekarang sudah macam artis keluar majalah, surat khabar.. Dlu dia adalah kenalan maya saya, tapi skarang sudah menjadi seperti keluarga saya dalam business ini. Bantuan dan tunjuk ajar dia tak mustahil saya akan jadi seperti nya juga. Bak kata hanis jangan takut untuk berimpian besar sebab kejayaan seseorang bermula dengan impian an impian kta walau pun tak logik tapi bila kita kata boleh maka di bawah minda sedar kita, kita mampu melakukan nya.. Believe our self..




Surat for holland and belgium sudah di terima.. April is our flight to there..




www.hanishaizi.com




Wif sebahagian our beautiful group












For more info contact me at 019-7311 798 or hanie_smiles@yahoo.com. Jangan malu jangan segan, pertanyaan FOC :)

Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails