Wednesday, October 10, 2012

Qabulkan lah Doa ku Ya Allah

Impian dan cita-cita ku memang besar. Tapi apa yang lebih utama dalam hidup ini dapat mengembira kan orang TERSAYANG. Ye sungguh saya memang suka buat orang sekeliling saya HAPPY. Hati saya cepat sayu kalau orang sekeliling saya sedih, bermuram durja.

Saya sedaya upaya walaupun terpaksa berkorban akan cuba untuk lakukan yang terbaik demi kepuasan orang sekeliling saya terutama orang yang saya SAYANG.

Bila tiba musim haji terutama nya. Hati saya akan jadi sayu dan selalunya akan buat saya menitis kan air mata. Saya asyik terpikir dan memikirkan sempat atau tidak saya pergi ke Tanah suci MEKAH Menunaikan Ibadah Haji & Umrah bersama Suami,Emak, Ayah, Ibu mertua & kakak saya. Ya allah saya nak pergi bersama-sama mereka sementara nyawa kami masih ada, semasa kami masih kuat. Itulah impian saya sejak saya sudah pandai berfikir.

Menuju Ka'bah

 Puteh bersih.. Semoga mendapat haji yang mabrur..Doa kan kami di jemput oleh nya kesana jua


Harapnya di beri kesihatan yang baik & dapat menjalan kn ibdah di sana

Pernah saya suara kan hasrat saya pada emak. Masa tu saya tahan air mata dari mengalir bila emak cakap, emak tah mampu tah tidak buat ibadah haji, Arwah nenek & atok (sebelah mak) dah meninggal baru emak adik beradik kongsi-kongsi buat kan haji. Sayu saja suara emak bila cakap macam tu. Itu lah satu-satu nya tempat yang emak nak pergi. Bahagia nya jika dapat bawa mereka sama-sama menunaikan ibadah haji.

Emak apa yang saya lakukan sekarang ini adalah persiapan untuk kita ke sana. Emak doa kan lah rezeki saya di limpah ruah kan.Dapat kita ke sana nanti ya.Insyallah. Ya Allah tunaikan lah impian ku ini ya allah. sebelum mata kami tertutup makbulkan lah doa permintaan ku ini.. Amin ya rabbal alaminn..


With L0vE : Hanie

2 comments:

alifah@along said...

amin...sama-samalah kita berusaha kearahNya..semoga dipermudahkan...

~H @ N i ~ said...

Alifat@along: Insyallah along semoga kita diberi kesempatan melakukan nya semasa hayat masih ada ini kn..

Thanks for reading me along ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails